Gå til innhold

Kattepsykologi?


wuhanbeijing

Anbefalte innlegg

wuhanbeijing

Hannkatten vår, ukastrert, nettopp fylt 1 år, var borte i 4 dager, fant den 1 km fra oss, ved et hus der det er andre katter, og kattemat ute pga eierne på ferie. Tok den hjem, den for ut i natt, og ble i formiddag observert ved kattematen ved det huset. Den får veldig god mat hjemme altså! Dattera mi såg den i det området, og skulle bære den, da klorte og beit den ho helt forferdelig, ser ikke ut på underarma. Ho ringte meg gråtende på jobb, jeg dro hjem og vaska sår. Katten kan ikke ha kjent henne igjen.

Nå må jeg ut og lete katt igjen? Hvorfor streifer den bort til det området? Vanlig hannkattoppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wuhanbeijing

Dere er helt, helt sikre på at det er riktig katt?

Ja, helt sikre på at det er rett katt, ingen tvil om det. Bare Potill ser slik ut i hele verden! Fikk sms fra dattera mi nå, hun prøver å lokke den med seg hjem, har sagt hun må ikke prøve å bære den selv om den går midt i vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt sikre på at det er rett katt, ingen tvil om det. Bare Potill ser slik ut i hele verden! Fikk sms fra dattera mi nå, hun prøver å lokke den med seg hjem, har sagt hun må ikke prøve å bære den selv om den går midt i vegen.

Ok :)

Kastrering neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukastrerte hannkatter vil alltid streife og slåss for å oppretteholde sitt territorium.

For katta føles det livsnødvendig å patruljere/passe på området sitt, når han blir avbrutt vil han bli rasende og frustrert.

Løsningen på problemet er enkel: KASTRERING

(Hvilket ideelt sett burde vært gjort ved ca. 6 måneders alder, men det er selvsagt ikke

for sent)

Ring veterinæren i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten kjente henne nok utmerket godt igjen, men den gadd ikke bli båret hjem når den har tilgang til mat og hunnkatter!

Klipp ballene på den snarest. Å ha ukastrerte (hann)katter gående løse er uansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel lei av maten dere gir ham. Uansett hvor god maten er, blir de lei hvis de får det samme igjen og igjen. Hver gang katten vår får en ny type tørrfôr, kaster hun seg nærmest over det, men hun går fort lei. Be katteeierne i det andre huset la være med å sette ut mat. Det tiltrekker også rotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kutte strengen

Ting som tyder på det ja, får ringe dyrlege i morgen.

Jeg har en like gammel hannkatt som deg, men den er kastrert.Men

jeg kan ikke ha ut katten uten at noen i huset er ut sammens med den,

uten at den går for langt og stikker av.Har vært i områdene her flere

ganger og plukket den opp.Og den går ganske langt unna altså.Virker

ikke som at min katt klarer å finne veien hjem selv,uansett om det er

etter noen timer eller en uke.

Så nå er den desverre bare inne.

Er ikke sikkert at kastrering er det eneste du bør gjøre, men også

kanskje snakke med vetrinær om hva dette skyldes? Jeg syns allefall

at det er slitsomt å ha en "slik" katt. Så jeg må også høre med vetriner

om hva som kan være årsaken. Uansett om du kastrerer den,så er det

ike sikkert det gir seg da...

For jeg vet hvor slitsomt det er å måtte kjøre bil for å ut å lete etter

katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...
Tommy og tigern

Jeg har en katt som har blitt veldig redd for å gå ut. Han er fra før veldig redd for andre mennesker enn meg. Var ute sammen med meg i dag, satt ved siden av meg og skalv. Hva kan jeg gjøre?

hilsen mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...