Gå til innhold

Ikke forelsket


Rezzi

Anbefalte innlegg

Jeg er en 34 år gammel kvinne som er fortsatt singel. Jeg har ikke noen erfaring med å være i et forrhold og det føles bare verre og verre med årene. Nå har jeg trufet en mann som er helt betatt av meg. Jeg liker ham og vi har det morsomt sammen, men jeg er ikke forelsket. Jeg har gått ut med ham noen ganger, rett og slett for å få erfaring, men føler meg som en sviker overfor ham. Tror nokk at vi kunne fått det greit sammen, men jeg har ikke de store følelsene. Han er forelsket og jeg veit ikke hva jeg skal jøre. Jeg ønsker en sommerflørt, men er redd for å såre ham. På den annen side er det en mulighet for at jeg blir forelsket etter hvert. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ikke forelsket i mannen min da jeg ble sammen med han. Det plaget meg veldig mye og han forsto det jo også. Jeg følte meg litt fanget i og med at jeg var introdusert for alle vennene hans og hele familien før jeg visste ordet av det.

Jeg reiste litt bort for å tenke, og det hjalp meg veldig. Han var jo veldig intens og ville være med meg hele tiden. Jeg følte at jeg ikke fikk puste og sortere tanker.

Mitt råd til deg er altså å ta deg noen dager fri fra han, da kjenner du om du savner han. Jeg husker spesielt de gangene han ikke lot høre fra seg - da ble jeg jo litt urolig. Det var etter sånne episoder jeg kjente følelser dukke opp. Nå kan jeg fremdeles kjenne forelskelse og rus bare jeg tenker på han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noen gode råd å gi, men forstår deg utrolig godt. Er i en lignende situasjon selv. Det eneste jeg tror jeg vil si, er at du må bruke litt tid på han og være åpen for at dere kan få et forhold etter hvert. Forklar han at du liker han, men ikke har riktige følelser for han ennå. Be han om å gi deg tid, så du kan finne ut om du KAN bli forelsket. Selv er jeg i ett forholdsvis nytt forhold. Vi har det veldig fint sammen, men jeg er nok ikke egentlig ordentlig forelsket. Det gjør meg veldig usikker på om jeg vil fortsette forholdet. Jeg er likevel villig til å gi det tid, for han passer meg så urolig godt! Kanskje vil kjærligheten komme etter hvert. Vi har ikke kjent hverandre i mer enn 2 måneder ennå. Gi han som er forelsket i deg mulighet til å vise deg hvem han er. Ønsker deg i alle fall lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Holder du tilbake av deg selv eller er du åpen og virkelig interessert i å treffe noen? Jeg får inntrykk av at du er litt hemmet på en eller annen måte, siden du ikke har noe erfaring i det hele tatt med forhold (om jeg husker riktig). Tør du å la noen se -deg-? Man må slippe eg litt for å gi følelsene sjans til å komme frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Habba habba

Men dere kan vel begynne som en sommerflørt? Ingen grunn tilå forlove seg ennå, bare vær sammen så ser du hvordan det går. Følelser kan fint oppstå når utgangspunktet er såpass ålrigth, ikke alle visste med en gang at "dette er mannen i mitt liv". Ønsker du etterhvert å avslutte forholdet gjør du det.

Jeg har samme erfaring som AveM, mine følelser kom etterhvert, og jeg merket det best når han plutselig IKKE ringte en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kompliserer du mye mer enn hva som er nødvendig.

Ikke tenk og analyser så jævlig mye, men la ting komme flytende og nyt det du liker ved dette.

La ting få lov til å utvikle seg, så kanskje det blir slik at du vil like han bedre. Enten det eller så blir det ikke mer, men da har du i alle fall prøvd og latt dette få en sjangse,

Typisk jenter å komplisere, analysere og se problemer langt frem i tid som kanskje aldri blir noe tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er du som best kjenner deg selv som kan svare på om du kan bli forelsket etter hvert. Har du vært forelsket noen gang, tør du å bli det? Det å bli skikkelig forelsket handler mye om å våge å miste fotfestet. Å slippe seg løs, kaste seg ut i det.

Uansett kan du jo se det hele an. Se hvordan det utvikler seg, og kjenner etter om du savner ham og tenker mye på ham når dere er fra hverandre. Det er unødvendig å si til ham nå at du ikke har de store følelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...