Gå til innhold

Innboforsikring


Gjest Jeg er så lei meg!!

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er så lei meg!!

Jeg har hatt leieboere fra helvete, og de har nå flyttet ut fra leiligheten uten å si fra til meg, ikke vasket ut av leiligheten, ødelagt ting der osv, osv. Men verst av alt har de stukket av med servicenøkkelen min samt garasjeåpneren (som gir tilgang til alle bilene i blokken, og resten av bygningen). Jeg kan nå ikke bo i leiligheten før jeg har skiftet lås, men det koste mange tusen pga. at det er sånne nøkler som passer til hovedinngangen, og til døren inn til leiligheten min. Jeg er kjempefortvilet. Antageligvis har de solgt nøklene (oppdaget senere at de er rusfolk).

Dekke innboforskring slikt som dette? Jeg aner ikke mine arme råd. Jeg er student, og mildt sagt fattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du aller først bør gjøre, fortere enn svint, er å politianmelde dem ihvertfall. Om forsikringen din dekker tapet, tviler jeg på, men du kan jo ringe dem og høre.

Men fikk du ikke depositum av leieboerne dine da? Man må aldri, aldri leie ut uten depositum. Det er jo til bruk for bl.a. slike tilfeller.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg har ikke svar på spørsmålene dine.

Men ville bare si at du har vært skrekkelig uheldig, og at du har min medfølelse.

Det virker mørkt nå, men det ordner seg skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du depositum før du leide ut? I så fall må du bruke det, det er jo sånne ting som dette det skal dekke.

Når det gjelder innboforsikringen vil jeg tro du kan få bytte av lås dekket. Jeg leste en del om dette for noen år siden, da fikk en person bosatt i nærheten av Oslo dekket bytte av lås etter at veske (med adresse) og nøkler ble frastjålet henne i Oslo. Begrunnelsen var at uten ny lås var risikoen for innbrudd (som var direkte dekket av forsikringen) var stor uten ny lås. Det samme gjelder også for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke svar på spørsmålene dine.

Men ville bare si at du har vært skrekkelig uheldig, og at du har min medfølelse.

Det virker mørkt nå, men det ordner seg skal du se.

Tusen takk for omtanken! Det trenger jeg=) Det varma faktisk over internett, selv om det ikke pleier det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du depositum før du leide ut? I så fall må du bruke det, det er jo sånne ting som dette det skal dekke.

Når det gjelder innboforsikringen vil jeg tro du kan få bytte av lås dekket. Jeg leste en del om dette for noen år siden, da fikk en person bosatt i nærheten av Oslo dekket bytte av lås etter at veske (med adresse) og nøkler ble frastjålet henne i Oslo. Begrunnelsen var at uten ny lås var risikoen for innbrudd (som var direkte dekket av forsikringen) var stor uten ny lås. Det samme gjelder også for deg.

Ja, vi hadde avtale om depositum. Den ble betalt av den ene personen (er et par), men ikke av den andre. Jeg gikk til politiet (pga andre ting også), og de sa jeg hadde svært få rettigheter. Kontrakten var egentlig ikke mer verdt enn papiret det var skrevet på. Så jeg har litt penger, og de bruker jeg definitivt.

Men det var utrolig viktig eksempel det med at du skrev at det er stor sannsynlighet for at det vil være et innbrudd senere, når nøkkelen antageligvis er i hendene på uvedkommende. Det må jo forsikringsselskapet unngå. Tusen takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...