Gå til innhold

Lite jern - konsekvenser?


Widder

Anbefalte innlegg

Hei, fikk i dag brev fra legekontoret at jeg har lite jern (det er vel labvt ferritin det heter). Det har jeg "bestandig" hatt, og jeg skal igjen begynne med jerntabletter. Kjenner hvilke konsekvenser lavt ferritin har/hvordan man da føler seg? Tenker tilbake, og lurer på om jeg har vært unormalt trøtt? (Tror ikke det...?) Eller er det andre symptomer (også)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Da guttungen hadde for lite jern, var han trøtt hele tiden, og tiltaksløs. Han var blek og så uopplagt ut.

Han ble fortere syk, gikk det noen bugs, så fikk han det.

Jeg hadde for lite jern rett etter fødselen, da var jeg svimmel og ustø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1185612328' post='3647816]

Da guttungen hadde for lite jern, var han trøtt hele tiden, og tiltaksløs. Han var blek og så uopplagt ut.

Han ble fortere syk, gikk det noen bugs, så fikk han det.

Jeg hadde for lite jern rett etter fødselen, da var jeg svimmel og ustø.

Tusen takk for svar, skjønt innlegget mitt var "uferdig" skrevet!! (Neste gang skal jeg ta meg tid til forhåndsvisning...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Tusen takk for svar, skjønt innlegget mitt var "uferdig" skrevet!! (Neste gang skal jeg ta meg tid til forhåndsvisning...!)

He he, jeg er ikke så flink til forhåndsvisning heller ;o)

Beklager om jeg svarte deg feil, om jeg misforstod innlegget?

Kom forresten på etterpå at svigerinna mi hadde lite jern i svangerskapet, hun svimlet mye, spesielt når hun reiste seg opp, eller bøyde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjell fra menneske til menneske hva som er det naturlige jernlageret i kroppen. Da jeg var lita ble jeg "fora" med jern, uten at det hjalp på blodprosent. Det ble da undersøkt nøye og funnet ut at jeg hadde normalt lite jern i kroppen. Det var altså det normale for meg. :-) Tok jerntilskudd da jeg var gravid sist, og etter keisersnittet.

Regner med å måtte begynne å ta jern igjen nå, som jeg er gravid. Kan jo ha innvirkning på jernlagrene til disse små.

P.s. jeg har aldri vært trett, slapp eller matlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1185620057' post='3647851]

He he, jeg er ikke så flink til forhåndsvisning heller ;o)

Beklager om jeg svarte deg feil, om jeg misforstod innlegget?

Kom forresten på etterpå at svigerinna mi hadde lite jern i svangerskapet, hun svimlet mye, spesielt når hun reiste seg opp, eller bøyde seg.

Nei da, du forstod meg helt rett! Takk for svar;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vekten87

svimmel, trøtt og slapp... prøv og få jern i deg på en naturlig måte, gjennom mat.. og prøv et tilskudd som heter Multi. fåes kjøpt på apoteket, de tab inneholder b.l.a. jern. men også mange andre viktige ting kroppen trenger.. da får du full pakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...