Gå til innhold

Alt som er godt er usunt


Gjest STST21

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest STST21

Det finnes da masse sunt som er vanvittig godt også da heldigvis.

Joda, det gjør jo det men jeg bare begynte å tenke igjennom hva jeg dytter i meg i løpet av en helg, det er ikke mye sunt.

Idag begynte jeg med egg og bacon til frokost, så ble det litt kjekser og kaffe og i kveld er det selvsagt alkohol og vi får heeelt sikkert servert noe veldig god usunn mat ;-)

Og før man skal hjem blir det jo alltid noe godt på gatekjøkkenet.

Jeg ser en rød tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest STST21

Joda, det gjør jo det men jeg bare begynte å tenke igjennom hva jeg dytter i meg i løpet av en helg, det er ikke mye sunt.

Idag begynte jeg med egg og bacon til frokost, så ble det litt kjekser og kaffe og i kveld er det selvsagt alkohol og vi får heeelt sikkert servert noe veldig god usunn mat ;-)

Og før man skal hjem blir det jo alltid noe godt på gatekjøkkenet.

Jeg ser en rød tråd.

Det jeg mener er at for min del er det usunne ting som ubevisst blir inntatt når jeg skal kose meg. Det er ikke sånn at jeg bestemmer meg for å være usunn liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.

Det har jeg tenkt på og tror vil komme mere i fremtiden.

For en genial forettningside om de kan lage sunn lavkalori mat som smaker like godt som alt det usunne

. Feks fant et firma i USA opp en type erstatning for fett. Dette ble brukt i potetchips. Denne chipsen smakte akkurat som vanlig potetgull med fettet men selvfølgelig mye sunnere. Men den hadde bivirkning da " anal lekkasje" hehe. Isj.

Elller egentlig synes jeg sunn mat kan være veldig godt. Men tror jeg er usigelig lat i forhold til matlaging og sånt så vil det skal gå fort og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det gjør jo det men jeg bare begynte å tenke igjennom hva jeg dytter i meg i løpet av en helg, det er ikke mye sunt.

Idag begynte jeg med egg og bacon til frokost, så ble det litt kjekser og kaffe og i kveld er det selvsagt alkohol og vi får heeelt sikkert servert noe veldig god usunn mat ;-)

Og før man skal hjem blir det jo alltid noe godt på gatekjøkkenet.

Jeg ser en rød tråd.

Egg og bacon er da ikke nødvendigvis usunt! Sukker er nok mye verre for kroppen vår enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Egg og bacon er da ikke nødvendigvis usunt! Sukker er nok mye verre for kroppen vår enn fett.

Tror du?

Vet ikke jeg, men med fett tenker jeg fort mettet fett og blodårer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ja... mye rett i det. Irriterende at godteri og popcorn, cheeze doodles, potetgull etc er så fristende...

Men som flere andre har påpekt allerede, mye smågodt er tilsatt fruktsmak. Så _egentlig_ burde orginalen- dvs frukten- smake bedre enn godteriet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Noe av det beste jeg vet er stekte grønnsaker, så jeg er ikke helt enig med deg ;)

Forøvrig spiser jeg sjokolade hver dag og nekter å høre negative ting om den. Den er full av antioksidanter, så det så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du?

Vet ikke jeg, men med fett tenker jeg fort mettet fett og blodårer...

Jepp. Vi trenger også fett, ikke så mye av det mettede fettet riktignok, men vi må ha fett. Sukker derimot, må vi ikke ha - vi får nok karbohydrater i maten alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yndlingslæreren min på videregående sa at hvis det var en ting vi skulle lære i løpet av de tre årene, var det følgende regnestykke: Smak = Vane.

Og det er det "sanneste" jeg noen gang har hørt. Det gjelder musikk, klær, mat... stort sett alt. Har man bare vært utsatt for noe i tilstrekkelig tid, så begynner man å akseptere det og og like det.

Etter litt triksing med mitt eget sinn, liker jeg dermed nå mye bedre en fersk, sprø salat, kyllingfilet og valnøtter, enn fritert mat og smågodt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

illuminatum

Noe av det beste jeg vet er stekte grønnsaker, så jeg er ikke helt enig med deg ;)

Forøvrig spiser jeg sjokolade hver dag og nekter å høre negative ting om den. Den er full av antioksidanter, så det så ;)

Ja, den er full av antioksidanter og annet godt om den har over 70% kakao. Melkesjokolade er nok ikke sunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, den er full av antioksidanter og annet godt om den har over 70% kakao. Melkesjokolade er nok ikke sunn.

Men stratos er innmari sunt!!

*prøver å overbevise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...