Gjest lurepåja 0 0 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg vet det er mange forskjellige kriterier for EUPF/borderline og at ikke alle har alle punktene som kan stille denne diagnosen. Men er det noe som er felles for _alle_ med denne diagnosen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Det er ingen av de 9 kriteriene som er obligatoriske. Kun det som gjelder for alle PF: Det må føre til betydelig ubehag for en selv eller andre og/eller det må føre til betydelig nedsatt funksjon arbeid/studier/i familien/sosialt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bolleboff 0 0 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Det er ingen av de 9 kriteriene som er obligatoriske. Kun det som gjelder for alle PF: Det må føre til betydelig ubehag for en selv eller andre og/eller det må føre til betydelig nedsatt funksjon arbeid/studier/i familien/sosialt. Stemmer det med _eller_ overalt der du skriver? Altså at det kan være en pf selv om det _bare_ fører til ubehag for en selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Stemmer det med _eller_ overalt der du skriver? Altså at det kan være en pf selv om det _bare_ fører til ubehag for en selv? Ja, det stemmer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 0 0 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Ja, det stemmer. Vil du si litt om hva du legger i "betydelig ubehag for en selv" ? Hvilke ubehag kan det være snakk om? Jeg spør fordi jeg snart skal utredes. Eks: Pga mange vanskeligheter tror jeg ikke jeg fikk utvikle meg slik jeg burde. Jeg strever bl.a med mye usikkerhet ; Feks hva som er normalt, særlig i forhold til andre mennesker. Vi levde nokså isolert fra omverdenen også, i oppveksten. Men jeg utagerer ikke. Jeg "lider i stillhet". Er eupf også litt likt k - ptsd? Takk om du svarer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.