Gå til innhold

Reise alene til syden


Gjest ikke så utadvendt...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så utadvendt...

Jeg vurderer å finne meg en restplassbillett og reise til varmere strøk. Men det ser ut til at jeg må reise alene, så jeg tenker på; hvor trygt er det å gå på stranden, legge igjen ting/håndkle når man skal bade? Hvor kjipt er det å gå ut og spise alene? Andre ting mtp sikkerhet?

Jeg er ikke så utadvendt så jeg er litt skeptisk, men jeg har så lyst å reise bort en stund! Det er sol og badeferie det er snakk om. Litt festing, men ikke i hovedsak. Jeg er i slutten av 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sprelline1365380900

Heisan! Jeg har vært alene i Syden en gang. Det var helt topp det! Jeg var på Kreta. Har vært på Kreta etter den gang, og synes Kreta er kjempeflott! Kan og anbefale Kroatia! Kjempetrivelig plass, hyggelige folk, god mat og rimelig. Når jeg var alene på Kreta ble jeg kjendt med masse hyggelige folk. Du kommer ofte i kontakt med folk når du drar alene, tro det eller ei.. Men du må selv ta kontakt med folk for å slå av en prat, og sitter du alene i en bar, så kommer det garantert noen bort til deg og prater. Lykke til og god tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tilfreds selvstendig vandrer

Jeg reiser ofte alene jeg, liker det godt. Man kommer lettere i kontakt med både lokalbefolkningen og andre reisende (enn dersom man reiser sammen med andre som man klikker seg sammen med). Eneste problemet er som du nevner badestranden, og så kan det av og til være kjedelig å spise alene - men jeg pleier å sette meg slik at jeg ser ut på folkelivet, mens jeg slapper av med god mat og drikke, og da er det helt allreit.

Du bør kjøpe sånn vannsikker pengeveske til å ha rundt halsen eller beina, når du skal bade, da slipper du å legge det igjen på stranden. I tillegg bør du, når du skal bevege deg omkring i byen, oppbevare pengene dine på 2-3 ulike steder samtidig, inkludert en skjult pengeveske under skjorta eller i beltet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...