Gå til innhold

Religion i forholdet


Gjest Godt vennskap

Anbefalte innlegg

Gjest Godt vennskap

Hei. Jeg er ei 27 år gammel jente.Jerg er Norsk statsborger, men født i Iran. Er kristen. Jeg studerer i Ungarn til å bli lege og har omtrent 2 år igjen. Jeg studerer med studenter fra alle verdens deler. Jeg har hatt et vennskapelig forhold til en gutt to år yngre enn meg på snart to år uten noe sexuell kontakt som vi hadde trodd vill holde via telefon kontakt og prate stunder på offentlige steder, men i slutten av juni kunne ikke noen av oss vente lenger og etter at han var på besøk hos meg og hadde en ereksjon hadde vi en del oralsex og berøringer. Det føltes godt og vi var trygge på hverandre og kjente hverandre bra. Men han er Jehovas vitne og vil at jeg også skal bli det. Men jeg har bestemt meg for ikke å bli det, men vi kan godt ha et forhold uten å tenke på våre religiøse forskjeller. Jeg liker ham veldig mye og kunne tenke meg å gifte meg med ham, men er veldig usikker på om det vil fungere!! Han har ikke hatt intim kontakt med noen andre før meg, og sier at det vil være vanskelig for ham å glemme oss. Men han mener at på grunn av vår religions forkjell, vil vi få problemer i forholdet. Han skal studere til å bli fisioterapeut til den kommende studieår. Han har vært en veldig god venn og supporter for meg i disse to årene, og jeg ville gjort hva som helst for forholdet til å fungere best. Vi har begge planer om å gifte oss, men har nok tanken på problemer i bakhodet. Hva syns du vi bør tenke på før vi tar neste steg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...