Gå til innhold

Religion i forholdet


Gjest Godt vennskap

Anbefalte innlegg

Gjest Godt vennskap

Hei. Jeg er ei 27 år gammel jente.Jerg er Norsk statsborger, men født i Iran. Er kristen. Jeg studerer i Ungarn til å bli lege og har omtrent 2 år igjen. Jeg studerer med studenter fra alle verdens deler. Jeg har hatt et vennskapelig forhold til en gutt to år yngre enn meg på snart to år uten noe sexuell kontakt som vi hadde trodd vill holde via telefon kontakt og prate stunder på offentlige steder, men i slutten av juni kunne ikke noen av oss vente lenger og etter at han var på besøk hos meg og hadde en ereksjon hadde vi en del oralsex og berøringer. Det føltes godt og vi var trygge på hverandre og kjente hverandre bra. Men han er Jehovas vitne og vil at jeg også skal bli det. Men jeg har bestemt meg for ikke å bli det, men vi kan godt ha et forhold uten å tenke på våre religiøse forskjeller. Jeg liker ham veldig mye og kunne tenke meg å gifte meg med ham, men er veldig usikker på om det vil fungere!! Han har ikke hatt intim kontakt med noen andre før meg, og sier at det vil være vanskelig for ham å glemme oss. Men han mener at på grunn av vår religions forkjell, vil vi få problemer i forholdet. Han skal studere til å bli fisioterapeut til den kommende studieår. Han har vært en veldig god venn og supporter for meg i disse to årene, og jeg ville gjort hva som helst for forholdet til å fungere best. Vi har begge planer om å gifte oss, men har nok tanken på problemer i bakhodet. Hva syns du vi bør tenke på før vi tar neste steg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jehovas Vitner er en veldig spesiell menighet, og ja...det kan oppstå problemer om en av dere er utenfor. Jeg er også kristen, og kan se litt av det gode i det Jehovas Vitner gjør, samtidig som jeg synes noe av det de gjør er forferdelig (eksludering av mennesker som melder seg ut/ikke er med). Har venner som har meldt seg ut derfra fordi det ble veldig ekstremt i forhold til omverdenen. Jeg ville trådd forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

Forventer din venn at du skal bli Jehovas Vitne eller kjem han til å bli med deg også på dine møter? Eg har ei god veninne som er Jehovas Vitne, og opplever det som ein veldig "streng" religion med mykje kontroll frå dei andre medlemmane. Det kan hende det blir vanskeleg for han også å skulle greie å tilpasse seg dine ønsker. Han kan f.eks. ikkje feire bursdag, 17.mai, jul osv.

Eg er kristen og skal nå gifte meg med ein mann som ikkje kaller seg kristen. Eg er glad i han akkurat som han er, og har ikkje behov for å forandre han. Og han er glad for at eg er kristen, og er gjerne med på det eg engasjerer meg i. Han vaks opp i ein kristen heim, og veit kva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...