Gå til innhold

Skal hun betale fullt?


Gjest Lurer jeg på..

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer jeg på..

Min mor er 62 år og førtidspensjonist. Betaler hun fullt på buss ol, eller får hun honnør? Hun sier selv hun tror hun må betale fullt til hun er 67 år, men jeg ble litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at alle som er trygdet (også uføretrygdete unge) og førtidspensjonerte får reduksjon på kollektivtransport og kinoer osv. Men det er jo bare å ringe dem å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun uføretrygdet har hun krav på honnørrabatt. I tilfelle har hun fått et oransje kort fra trygdekontoret som hun kan vise frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ring ring.....

ring busselskap eller trygdekotor.. hvis hun er honnør, skal hun ha et kort som viser dette, mener jeg.. ta en tlf og hør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer jeg på

Er hun uføretrygdet har hun krav på honnørrabatt. I tilfelle har hun fått et oransje kort fra trygdekontoret som hun kan vise frem.

Hun er ikke uføretrygdet, men førtidspensjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Om ho hare gått av med avtalefestet pensjon som 62 åring, så må ho nok betale fullt til ho er 67. Er ho derimot uførepensjonist har ho krav på honnør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurer jeg på

Om ho hare gått av med avtalefestet pensjon som 62 åring, så må ho nok betale fullt til ho er 67. Er ho derimot uførepensjonist har ho krav på honnør.

Tusen takk for svar :) Min mor velger å tro på det du skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke uføretrygdet, men førtidspensjonist.

Ring og spør. Jeg tror man bare får honnør ved uføretrygd og etter fyllte 67. Noen ganger er det kun for fyllte 67, det har blitt endel av det de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...