Gå til innhold

tvangshandlinger


Gjest horten

Anbefalte innlegg

Gjest horten

min datter, 20 år, er styrt av rituelle handlinger, skritt, telling, osv. dette har pågått i ca. 2 år. vi har fått time hos psykolog via fastlegen, men hun valgte å ikke møte opp. det er vondt å se på. vet ikke hvordan vi kan hjelpe henne, hun bor hjemme, og må jo selv ville ta imot hjelp. gode råd, tips mottas med takk. ellers er hun frisk, og veldig oppegående, blid og sosial. hun holder seg til familien, sitter mye hjemme, har vært lenge arbeidsledig, men jobber nå nattevakter og trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

Du skriver at hun selv må ville motta hjelp, og det er forsåvidt riktig. Samtidig er det vel åpenbart at hun trenger hjelp for å kunne ha et best mulig liv, så jeg ville lagt betydelig press på henne for å begynne i behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også OCD, tvangstanker. Har nå fått behandlig og er ganske så frisk:) Har mine tanker men er meget fungerende...:)

Søk på OCD eller tvangstanker så finner du mye info.

Anbefaler deg også å ta en titt på www.ananke.no, som er en støtteorg. for folk med tvang, og deres pårørende.

Jeg brukte lang tid på å ville ta i mot hjelp. Trengte litt tid på å innse at jeg virkelig hadde problemer. Fordi når du har tvang, er du livredd for at noen skal ta fra deg ritualene. Fordi da tror vi at det virkelig kan skj noe ille.... Jeg ville bl.a ikke starte på medisiner til begynne med, fordi jeg var redd det ville gjøre meg slapp, og at jeg ville glemme å utføre mine ritualer. Og da kunne jeg bli syk trodde jeg...

Håper datteren din ønsker å ta i mot hjelp etterhvert:) Kanskje du vil vise henne det jeg har skrevet? (Hvis dere har ett åpnet forhold om dette...) Eller fortelle henne det.

Jeg er forresten nå 27år. Ble syk da jeg var ca 16 og frisk da jeg var ca 25.

Ps, samtaleterapi hjelper ikke.. Det må annen terapi til. Les mer på ananke:)

Lykke lykke til, tenker på dere!!!!!

Klem fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...