Gå til innhold

Likestilling


Gjest Learning to live

Anbefalte innlegg

Gjest Learning to live

Dette handler IKKE om det samme som tråden nedenfor.

Jeg skjønner ikke dette med likestilling jeg... er det egentlig sant det der, med at norske kvinner er blitt så selvstendige og selvrealiserende?

Jeg bare... jeg er innom et sånt dating-sted på nettet... det er faktisk ikke EN ENESTE kvinne der som ikke vil ha barn.

Jævlig uheldig for meg. Kan ikke dere kvinner bli mer likestillte snart? Det er sannelig på tide... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lotus78

Da, har du kommet til det riktige stedet tror jeg. Det har vært flere tråder med jenter som ikke ønsker barn og de problemer dette fører med seg. Å ikke ønske seg barn er "huff huff er det mulig å bli så egoistisk". Mulig disse jentene har havnet på avkroken, men det finnes jenter som ikke ønsker barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det å ønske seg barn anti-likestilling? Hvem skal befolke jorden da mener du, når alle kvinner i verden har blitt likestilte? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Learning to live

Hvorfor er det å ønske seg barn anti-likestilling? Hvem skal befolke jorden da mener du, når alle kvinner i verden har blitt likestilte? :-)

Vel nå er det mange ganger flere mennesker jo kloden enn hva som er bærekraftig forsvarlig da. Så det hadde ikke gjort noe om betydelig flere kvinner fant seg andre teknikker for å komme seg gjennom livet enn å sitte å verpe.

Det er jo tross alt de som til syvende og sist har ansvaret... en kvinne kan kanskje føde ett kull per år (som regel 1 unge da ja), mens en mann kan jo være ansvarlig for... ganske mange.

Det er desutten kvinnen som bestemmer om ungen skal aborteres. I vestlige land er loven slik at hun kan bestemme dette lovlig. I andre land er det vel ikke så akseptert, men hun kan jo skjule det og så abortere på egen hånd.

I det store og det hele er det vanlig å tenke at "en barneløs kvinne er en mislykket kvinne".

Det kommer kanskje ikke som noen overaskelse, men noe er helt klart riv ruskende galt her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå er det mange ganger flere mennesker jo kloden enn hva som er bærekraftig forsvarlig da. Så det hadde ikke gjort noe om betydelig flere kvinner fant seg andre teknikker for å komme seg gjennom livet enn å sitte å verpe.

Det er jo tross alt de som til syvende og sist har ansvaret... en kvinne kan kanskje føde ett kull per år (som regel 1 unge da ja), mens en mann kan jo være ansvarlig for... ganske mange.

Det er desutten kvinnen som bestemmer om ungen skal aborteres. I vestlige land er loven slik at hun kan bestemme dette lovlig. I andre land er det vel ikke så akseptert, men hun kan jo skjule det og så abortere på egen hånd.

I det store og det hele er det vanlig å tenke at "en barneløs kvinne er en mislykket kvinne".

Det kommer kanskje ikke som noen overaskelse, men noe er helt klart riv ruskende galt her i verden.

Jeg kjenner ingen som mener en barnløs kvinner er en mislykket kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...