Gå til innhold

kan du hjelpe meg?


Gjest lola l

Anbefalte innlegg

Gjest lola l

Hei. Jeg er en jente på 17 år som har et problem. jeg skulle gjerne hatt en psykolog men jeg vet ikke hvordan jeg får tak i en. jeg har vært hos flere sosionomer, psykologer og psykiatere siden jeg var 14 år, men jeg har sluttet hos alle fordi jeg føler at ingen jan hjelpe meg.. jeg har fått diagnosene: depresjon, paranoia(ett eller annet) samnt tilpassningsproblemer så jeg har gått på medisiner av og på. nå har jeg brukt 200mg zoloft i ca 7 mnd. men det har ikke hjolpet. jeg gikk til fastlegen min for å spørre om hun kunne sende meg til en ny psykolog, men hun sa at de krevde noen blodprøver av meg før jeg kunne få en. (må jeg det..?) det føles ut som jeg er helt hul innvendig og jeg har egentlig ingen grunn til å være her.. men jeg har en kjæreste som jeg er veldig glad i så jeg vil så gjerne ha hjelp til å fortsette! hva skal jeg gjøre? håper du vil svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Hva vil det hjelpe å sende deg til en ny behandler dersom du likevel slutter? Gir du i det minste behandlingen tid eller dropper du ut når det begynner å bli vanskelig?

Hva mener du ville hjulpet deg? Og hva gjør du selv for å bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Siden du har vært hos flere psykologer tidligere, spør jeg om du ikke kan bruke samme fremgangsmåte som tidligere for å få kontakt.

Fastlegen din vil uansett være den det er rett å kontakte, og som kan hjelpe deg videre i behandlingssystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unødvendig å svare slik

Siden du har vært hos flere psykologer tidligere, spør jeg om du ikke kan bruke samme fremgangsmåte som tidligere for å få kontakt.

Fastlegen din vil uansett være den det er rett å kontakte, og som kan hjelpe deg videre i behandlingssystemet.

Jenta er 17 år og kanskje det var hennes foreldre/skole/ppt som ordnet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta er 17 år og kanskje det var hennes foreldre/skole/ppt som ordnet dette?

Men han skriver jo at fastlegen er den rette å kontakte, og at han vil sende henne videre i systemet. Det er jo det riktige svaret det, eller hvis man vil gå til en privatpraktiserende, søk på "psykolog" i telefonkatalogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...