Gå til innhold

Kan jeg være lenger på vei enn antatt?


Gjest hm...hvilken termin har jeg??

Anbefalte innlegg

Gjest hm...hvilken termin har jeg??

Hei

Jeg er gravid og etter mine beregninger er jeg 8 uker og 1 dag på vei. Jeg hadde siste menstruasjons første dag 3 juni. Det jeg har begynt¨å tenke på er om jeg er lenger på vei enn det. Jeg tok ut spiralen i slutten av mars og fikk min første mensblødning 4 mai. Da blødde jeg skikkelig mye i ca. en uke. 3 juni fikk jeg neste mens. Denne gangen var det bare såvidt blod, bare brunaktig utflod som varte et par dager. Kan det være at dette ikke var menstruasjonsblødning men heller en tidlig blødning i svangerskapet?? Dersom det er tifellet så er jeg jo i såfall 12 uker på vei. På grunn av den merkelige menstruasjonen tok jeg en graviditetstest for å forsikre meg om at jeg ikke var gravid. Denne viste negativt resultat, men før har den alltid vist en sterk strek med en gang og ikke antydning til to. Denne gangen viste den en liten antydning til en svak ekstra strek...

Hva tror dere?? Er jeg 8 eller 12 uker på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv en svak strek er en positiv strek og den lille blødningen først på juni kan godt ha vært en festeblødning og ikke en mens. Kom deg til legen så fort som mulig og be evt. om en ul for å få fastsatt termin. Legen kan også kjenne på livmora om du er 8 el 12 uker på vei vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hm...hvilken termin har jeg??

Selv en svak strek er en positiv strek og den lille blødningen først på juni kan godt ha vært en festeblødning og ikke en mens. Kom deg til legen så fort som mulig og be evt. om en ul for å få fastsatt termin. Legen kan også kjenne på livmora om du er 8 el 12 uker på vei vil jeg tro.

Jeg har vært hos legen allerede forrige onsdag. Jeg forklarte henne om situasjonen og hun førte opp usikker termin på helsekortet mitt. Hun sa at den endelige terminen ville bli fastsatt på ultralyden i uke 18. Jeg skal ikke på noen ny kontroll hos lege før den tid. Dersom jeg er 12 uker på vei nå vil jeg jovære 22 uker på vei ved ultralyd.

Legen jeg var hos virket veldig uerfaren, fastlegen min var på ferie så jeg fikk en vikar. Virket nesten ikke som om hun hadde fyllt ut et helsekort for gravide en gang.. Ikke tok hun noen gynekologisk undersøkelse eller annen form for undersøkelse av meg heller. Bare de vanlige blodprøvene og vekten.

Tenkte at jeg skulle ta kontakt med en privatpraktiserende jordmor her i distriktet og få utført en tidligere ultralyd. Hun er imidlertid ikke tilbake fra ferie før 15 august. Jeg får bare vente tålmodig...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen allerede forrige onsdag. Jeg forklarte henne om situasjonen og hun førte opp usikker termin på helsekortet mitt. Hun sa at den endelige terminen ville bli fastsatt på ultralyden i uke 18. Jeg skal ikke på noen ny kontroll hos lege før den tid. Dersom jeg er 12 uker på vei nå vil jeg jovære 22 uker på vei ved ultralyd.

Legen jeg var hos virket veldig uerfaren, fastlegen min var på ferie så jeg fikk en vikar. Virket nesten ikke som om hun hadde fyllt ut et helsekort for gravide en gang.. Ikke tok hun noen gynekologisk undersøkelse eller annen form for undersøkelse av meg heller. Bare de vanlige blodprøvene og vekten.

Tenkte at jeg skulle ta kontakt med en privatpraktiserende jordmor her i distriktet og få utført en tidligere ultralyd. Hun er imidlertid ikke tilbake fra ferie før 15 august. Jeg får bare vente tålmodig...:-)

Gå til en annen lege om du ikke kan vente til den 15. august. De færreste vil la deg vente i uvisshet så lenge. Når viste den svake streken seg på testen du tok i juni? Etter 10 minutter kan en test vise svakt positivt selv om du ikke er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hm...hvilken termin har jeg??

Gå til en annen lege om du ikke kan vente til den 15. august. De færreste vil la deg vente i uvisshet så lenge. Når viste den svake streken seg på testen du tok i juni? Etter 10 minutter kan en test vise svakt positivt selv om du ikke er gravid.

Hei

Det var innen 5 minutter etter testing. Det var ikke morgenurin, og det var ikke mer enn en antydning til strek. Jordmoren jeg skal oppsøke for å få utført ultralyd er den eneste privatpraktiserende her i distriktet. Lite sansynlig at jeg kommer inn på sykehuset for å få utført ultralyd tidligere enn den 15 august. Er litt ventetid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var innen 5 minutter etter testing. Det var ikke morgenurin, og det var ikke mer enn en antydning til strek. Jordmoren jeg skal oppsøke for å få utført ultralyd er den eneste privatpraktiserende her i distriktet. Lite sansynlig at jeg kommer inn på sykehuset for å få utført ultralyd tidligere enn den 15 august. Er litt ventetid der.

Hmm... vanskelig å si. Lykke til hos privatpraktiserende jordmor! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...