Gå til innhold

Hvordan finner man en bra familieterapeut?


Gjest Sliten datter

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten datter

Hei, jeg ønsker å gå til en familieterapeut fordi jeg tror min familie trenger det. Vi har store kommunikasjonsproblemer og sliter veldig, selv om de fleste av oss bare feier det under teppet og ikke snakker sammen. (Min mor og 3 voksne barn.) Men hvor kan jeg finne en bra terapeut i Oslo-området? Jeg finner utallige sosionomer, coacher og andre terapeuter, men er veldig usikker på hvem som er profesjonelle og seriøse og som virkelig kan hjelpe. Jeg må kanskje til legen for å få en rekvisisjon, eller vil du anbefale noe privat? Finner også utallige terapeuter som kan hjelpe familier med barn (barnevernspedagoger og sånt), men vi er jo voksne hele gjengen. Håper du har noen gode råd til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest peppez

Har akkurat vært til min første time hos familieterapeut. I dag! Det var en ok opplevelse. Jeg er ganske sikker på at de tar i mot hele familier også, ikke bare par. Det beste er at det er gratis, og du trenger ingen rekvisisjon. Jeg synes det er helt utrolig at vi fikk time en uke etter at vi ringte, det var gratis, vi kan gå så mange ganger vi bare vil, og han brukte nesten to timer på oss den første gangen! Da tenker jeg at JA! endelig noe i den norske velferdssamfunnet som fungerer...!

Om den terapeuten dere treffer er god eller ikke, kommer jo an på bla kjemi. Men velg en av de offetlige kontorene, så tror jeg det er dyktige folk der. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...