Gå til innhold

Golf: Vond nakke/skuldre

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk, etter en rekke turer på Driving Range, vondt i nakke/skulder og da bare venstre side. Har i perioden vært daglig på Driving Range og antar det har noe med det å gjøre kombinert med noe galt i spille-stil.

Nakke/begynnelsen av hodet er ømt å ta på og da bare venstre side. Kan bevege meg, men om jeg gni på huden/trykker og belaster mye, så gjør det vondt. Syntes selv det er lovlig høyt på selve hodet (på høyde med selve øret) også, men antar muskler/sener sitter ganske høyt ??

Dette gjelder deler av skulder/øvre del av brystmuskelen også. Har i etterkant simulert golfsving, og merker da at det er i de musklene som brukes at jeg får vondt.

Det har vart ca 3 dager nå - hva bør jeg gjøre ut ifra hva jeg beskriver? Har kjøpt muskelsalve (ikke tiger-balsam men noe liknende) uten spesielt hell. Liker ikke bruke så mye midler....

Vil dette gå over av seg selv, eller bør jeg oppsøke bedriftslegen?

Mvh

Ivrig golfer (med antatt økt behov for en pro time eller to...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28184-golf-vond-nakkeskuldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Det er jo ikke lett å si om dette er bare vanlig men sterkt stølhet, eller om du har fått en muskelbetennelse som bør behandles. I denne sammenhengen er 3 dager nokså kort, og du bør nok kunne tillate deg selv å se det an litt en stund til. Aktuell behandling kan være betennelsesdempende medikamenter eller i hardnakkede tilfelle fysikalsk behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28184-golf-vond-nakkeskuldre/#findComment-114180
Del på andre sider

Det er jo ikke lett å si om dette er bare vanlig men sterkt stølhet, eller om du har fått en muskelbetennelse som bør behandles. I denne sammenhengen er 3 dager nokså kort, og du bør nok kunne tillate deg selv å se det an litt en stund til. Aktuell behandling kan være betennelsesdempende medikamenter eller i hardnakkede tilfelle fysikalsk behandling.

Utrolig bra - svar på en søndag og så så raskt !

Takk for informasjon - vil avvente noen dager før jeg ringer bedriftslegen.

God søndag !

Mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28184-golf-vond-nakkeskuldre/#findComment-114206
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...