Gå til innhold

Vannskrekk


Gjest vannskrækk

Anbefalte innlegg

Gjest vannskrækk

Har litt problemer med vann jeg, husker jeg alltid har vært redd for vann og det er jeg ganske sikker på kommer av at jeg var redd for å bade når jeg var liten, mener i sjøen, fordi jeg var redd for hva som kunne være nedi vannet.

Husker pappa ble sint på meg noenganger og skulle ha meg til å bade, jeg hadde ikke noe å stille opp med mot han liksom så det var forferdelig. Tror han tenkte jeg bare var vanskelig og ikke forstod jeg hadde panikk. Nå etterpå har jeg vært lite i nærheten av sjøen, jeg blir svimmel og føler meg veldig uvel om det skjer. Bare jeg lukker øynene i dusjen kommer panikken.

Er det mulig få få bukt med dette? Har lyst til å nyte å bade en gang kanskje....

Vet ikke om dette er "vanlig" vannskrekk men det er ett problem for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke rart du har vannskrekk om du ble tvunget når du allerede var redd.

Jeg tror det i hvert fall i større byer holdes kurs for folk med vannskrekk.

Begynnelsen på slutten av vannskrekk er å få en følelse av at man har kontroll. Så kan man gradvis og _selvvalgt_ nærme seg vannet til man blir venner med det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hva med å begynne i et basseng, der du kan se alt under vannet? Begynne forsiktig hvor vannet ikke er særlig dypt....Bare stå der å bli vant til vannet rundt deg. Bli trygg må vel være første bud!

Øve deg opp i ditt eget tempo, uten press fra noen.

Det er deilig å bade, men tryggheten er enda mer viktig for deg:)

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...