Gå til innhold

Barcelona


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Nå har jeg sjekket sterling, og tur-retur Barcelona var jammen ikke dyrt. Nå driver jeg og ser på litt hoteller der, men siden jeg ikke er kjent der er det vanskelig å vite hvilke områder det er best å bo i. Nesten alle hotellene jeg har vært inne på står det at det er i nærheten av sentrum, shopping, flyplass og togstasjon. Men alle hotellene kan jo ikke være situert i samme området? Det er også viktig at hotellet ligger sånn at det ikke er kjempelangt til stranden, alternativt bør hotellet ligge i gådistanse til togstasjonen slik at man lett kan komme seg til stranden.

Hvordan er forøvrig prisene i Barcelona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Hvordan er forøvrig prisene i Barcelona?

Omtrent som hjemme

Hvis hotellet ligger nærme flyplassen, så ligger det ikke nærme sentrum. Vi kjørte et godt stykke med taxi fra flyplassen og inn til sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Prøv å finne et hotell i nærheten av La Rambla. Der bodde vi i fjor. Kort vei til alt, også kort vei til bussen som tok deg til flyplassen når du skal hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Prøv å finne et hotell i nærheten av La Rambla. Der bodde vi i fjor. Kort vei til alt, også kort vei til bussen som tok deg til flyplassen når du skal hjem.

Het hotellet dere bodde på La Rambla eller er La Rambla et sted i Barcelona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Het hotellet dere bodde på La Rambla eller er La Rambla et sted i Barcelona?

Nei, La Rambla er hovedgaten "turistgaten" i Barcelona. Husker ikke hva hotellet vi bodde på het, men det lå i en sidegate fra La Rambla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Nei, La Rambla er hovedgaten "turistgaten" i Barcelona. Husker ikke hva hotellet vi bodde på het, men det lå i en sidegate fra La Rambla.

Aha takk for tips! Jeg har kjempelyst til å dra til Barcelona, men desverre er noen av venninne mine skeptiskè fordi det visst nok er så dyrt der. Men altså, er det virkelig _så_ dyrt å gå ut å spise der? Og hva med alkohol? Det må vel være billigere enn her hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha takk for tips! Jeg har kjempelyst til å dra til Barcelona, men desverre er noen av venninne mine skeptiskè fordi det visst nok er så dyrt der. Men altså, er det virkelig _så_ dyrt å gå ut å spise der? Og hva med alkohol? Det må vel være billigere enn her hjemme?

Det er nok dyrt i forhold til Øst-Europa, men det må da være billigere enn hjemme. Noe annet kan jeg ikke tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Aha takk for tips! Jeg har kjempelyst til å dra til Barcelona, men desverre er noen av venninne mine skeptiskè fordi det visst nok er så dyrt der. Men altså, er det virkelig _så_ dyrt å gå ut å spise der? Og hva med alkohol? Det må vel være billigere enn her hjemme?

Det er dyrt! Det er billig å reise ditt og bo på hotell, men vi fikk nesten sjokk over mat og ølprisene.

Der er nok Kroatia billigere altså, men Dubrovnik er nok blant de dyreste stedene i Kroatia. Hva med å dra til Split isteden? Stor by med gammel by som står på Unescos liste, man kan ta båt over til Hvar og Brac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Det er dyrt! Det er billig å reise ditt og bo på hotell, men vi fikk nesten sjokk over mat og ølprisene.

Der er nok Kroatia billigere altså, men Dubrovnik er nok blant de dyreste stedene i Kroatia. Hva med å dra til Split isteden? Stor by med gammel by som står på Unescos liste, man kan ta båt over til Hvar og Brac.

Split ser fint ut det men er du noe handlegater der? Har inntrykk av at det kun er markeder der. Og hvordan er utelivet? Vi skal ikke på noe fyllatur men er hyggelig å ikke være de eneste menneskene ute dersom vi tar oss en bytur på kvelden -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Split ser fint ut det men er du noe handlegater der? Har inntrykk av at det kun er markeder der. Og hvordan er utelivet? Vi skal ikke på noe fyllatur men er hyggelig å ikke være de eneste menneskene ute dersom vi tar oss en bytur på kvelden -)

Jeg tror kanskje at jeg ville kuttet ut Kroatia når det gjelder shopping altså.. De henger litt etter sånn motemessig er mitt inntrykk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...