Gå til innhold

Lykkepiller-seksuelle bivirkninger


leeloo2

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg begynte for fire uker siden med cipralex. Alle bivirkningene har gått over nå bortsett fra de seksuelle bivirkningene. Jeg har mistet all lyst og evne til å ha sex pga denne medisinen. Så det jeg lurer på er om denne bivirkningen også vil gå over eller vedvarer den? De andre bivirkningene ga seg relativt fort. Leste at det var vanlig å miste evnen til orgasme med denne og det er iallefall vært helt umulig, det er rett og slett blitt helt umulig å ha sex nå. Er takknemlig for svar. Om dette er en bivirkning som vedvarer så må jeg bare slutte med medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på Cipralex i over to år... og tror det er en bivirkning som varer. Jeg hadde problemet før jeg starta med medisinen, men den har i alle fall IKKE blitt bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annet nick

Jeg tror dessverre de fleste føler dette vedvarer på SSRI. Men det finnes antidepressiva i en annen gruppe uten den bivirkningen, for eksempel Wellbutrin og Aurorix.

Min psykiater sa at en del av pasientene hans som hadde gått på SSRI (som cipralex) svært lenge, mange år, syntes at bivirkningen ble mitt mindre. Men da snakket vi om mange år. Så det er jo ikke så oppmuntrende.

Man kan bli temmelig deprimert av å mangle seksualdriften også, så jeg ville prøvd noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Hva så? Hva er så viktig med sex, da? Hvorfor er alle så opptatt av det?

Det er jo sånn barn blir til da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...