Gå til innhold

Slitsom leieboer


Gjest maddi bella

Anbefalte innlegg

Gjest maddi bella

Jeg leier ut soverom i leiligheten min, og det har gått helt greit i et par år, men nå angrer jeg veldig på den siste jenta jeg valgte som leieboer.

Hun jobber ikke, men venter på å få en jobb fra nav.

Hun sier hun har prøvd å drepe seg hver dag fra hun var lita og at det derfor er urettferdig at hun ikke får rehabiliteringspenger. sosialen betaler leien. Jeg glemte rett og slett å spørre hva hun drev med, regnet rett og slett med hun var student.

Hun er veldig grei og koselig når hun er alene, og hjelpsom, og roter ikke noe forferdelig eller noe sånt, det er bare det at hun har fått seg type. Og hun bruker ikke innestemme, hun ROPER veldig mye fra inne på soverommet. Det er svært plagsomt, det skjer når som helst på døgnet, når jeg er sliten og trenger ro. Hadde hun og typen sittet i stua med meg og sett tv ville det ikke gjort noe, det har jo andre leieboere gjort. Men de holder seg inne på rommet, har høylytt sex, og det er ekkelt å høre henne stønne. Har aldri vært plaget av slike lyder tidligere. Og hun roper ÆSJ ÆSJ ÆSJ!! NEI!! AU!! SLUTT!! Det høres ut som han er voldelig mot henne jo, helt til hun neste sekund ler hjertelig...

Hva ER dette? Jeg blir så irritert av bare stemmen hennes, hun virker rett og slett som om hun er lettere utviklingshemmed sosialt.

En gang hun var full så låste hun seg inn på badet i timesvis midt på natten og nektet åpne, og bare påsto at hun "var på stua, gå å sjekk på stua", når jeg banket for å få henne til åpne. (jeg måtte tisse!)

Blir bare litt fortvilet av henne og angrer... overreagerer jeg???

-jente,23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du overreagerer!

Vi har selv leid ut et ekstra rom i leilgheten vår og har alltid hatt klare regler samt en åpen dialog slik at vi har kunnet sagt i fra til hverandre. Har heldigvis aldri opplevd noe problem, men vi har hatt grundige intervjurunder før rett person ble valgt også.

Har du forsøkt å snakke med henne om dette? Går jo an å gå litt forsiktig frem og hinte til at det "er litt lytt" evt sette på tv/musikk litt høyt sånn at de tar hintet ;)

Skulle det ikke bedre seg, har du vel en mulighet til å si henne opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sosialen som betaler husleia hennes så ville jeg tatt kontakt med dem i første omgang for å få hjelp til å kaste henne ut. Man oppfører seg bare ikke sånn og "skylder på" at man har psykiske problemer. Da tar man tak i dem og gjør noe med det slik mange her inne gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...