Gå til innhold

Hvorfor er det sånn?


Gjest Lei av alt sammen

Anbefalte innlegg

Gjest Lei av alt sammen

Er så lei og sliten nå. Hadde det veldig bra i går, var glad og "lykkelig" over ingenting. Bare nøt å være til, liksom. Så blir jeg sånn i dag, veldig sliten og lei over alt. I dag tåler jeg ingenting. Takler ikke kranglingen til ungene, takler ikke at de har unger med hjem, bare skrål, skrik og mas hele tiden. Jeg går da og gjemmer meg, tar en "time out" fra alt, og det blir litt bedre igjen.

Så tenker jeg mange ganger at jeg vil "være noe" for andres unger, være en voksen som bryr seg, osv. Jeg varter dem opp når de er her, er hyggelig og har overskudd både til dem og egne barn..

Men nå: Nå har jeg lyst til å kjeppjage dem hjem, jeg klarer ikke å "være noe" for dem eller mine egne barn. Og da tenker jeg at jeg ikke egner meg som mor i det hele tatt, og ikke duger til noe. Nå har jeg lyst til å reise laaaangt vekk... eller fordufte fra denne verden.

Blir så forbanna på meg selv for at jeg er sååå ustabil.... HVORFOR??????? Hva kan evt gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

Synes det er veldig bra at du tar time out:) Hjelper å komme ut av situasjonen og få en liten pause. Så får du sjans til å summe deg litt i all frustrasjonen og bitt litt i deg.

Jeg vet selv mye om hvor slitsomt det er å svinge. Nå svinger jeg riktignok ikke hele tiden da, men sånn periodevis. Så bittelitt i tråden under, og om jeg ikke tar feil svinger du hyppig. Sånn at det kanskje kan bli opptil flere ganger om dagen?

"Blir så forbanna på meg selv for at jeg er sååå ustabil.... HVORFOR??????? Hva kan evt gjøres"

Tror det handler om selvbebreidelse. Skjønner at det er svært strevsomt når alt blir så ustabilt hos deg. Når du kjenner at helsa står i veien for å være slik du innerst inne vil være, da er det veldig lett (og naturlig) å føle seg totalt udugelig.Det er i alle fall kjempefint at du har lyst til å gjøre alt godt du bare kan som mor for barna dine og som voksen for andre barn.

Går du i noe form for terapi? Kanskje det kan hjelpe deg til å forstå hvorfor du er så ustabil og hva som kan settes i verk av tiltak sånn at du kan få det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lei av alt sammen

Synes det er veldig bra at du tar time out:) Hjelper å komme ut av situasjonen og få en liten pause. Så får du sjans til å summe deg litt i all frustrasjonen og bitt litt i deg.

Jeg vet selv mye om hvor slitsomt det er å svinge. Nå svinger jeg riktignok ikke hele tiden da, men sånn periodevis. Så bittelitt i tråden under, og om jeg ikke tar feil svinger du hyppig. Sånn at det kanskje kan bli opptil flere ganger om dagen?

"Blir så forbanna på meg selv for at jeg er sååå ustabil.... HVORFOR??????? Hva kan evt gjøres"

Tror det handler om selvbebreidelse. Skjønner at det er svært strevsomt når alt blir så ustabilt hos deg. Når du kjenner at helsa står i veien for å være slik du innerst inne vil være, da er det veldig lett (og naturlig) å føle seg totalt udugelig.Det er i alle fall kjempefint at du har lyst til å gjøre alt godt du bare kan som mor for barna dine og som voksen for andre barn.

Går du i noe form for terapi? Kanskje det kan hjelpe deg til å forstå hvorfor du er så ustabil og hva som kan settes i verk av tiltak sånn at du kan få det bedre.

Takk igjen for svar! Jeg blir litt overveldet av at du gidder å svare meg... Tenk at du er så snill! :-)

Jo, jeg har gått og går i terapi. Har et par psykiatriske diagnoser. Hjelpen jeg får nå er mest støtteterapi for å takle hverdagen bedre. Toget er nok gått for å bli frisk, så jeg får liksom oppfølging "der jeg er", hvis du skjønner. Nå har terapeuten hatt tre ukers ferie, og det merkes. Skal til time på torsdag, så da ordner nok ting seg til det bedre igjen.

Beklager alle mine sure og sinte oppgulp her de to siste dagene. Har bare vært frustrert, sliten og lei. Unnskyld for at det gikk ut over "uskyldige" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...