Gå til innhold

Vondt i rygg/fot

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vondt i rygg og føtter. Har fått vite at jeg har hul fot og bruker skoseng. Har fått vite litt hos fysioterapeut om hvilke øvelser jeg kan gjøre for å få mindre vondt i ryggen. Det handler mest om å gå rett, ikke holde pusten, osv, og jeg har fått mindre vondt i ryggen etter det.

Men: Jeg får fremdeles, og har fått i flere år vondt fra knærne og ned av fysisk aktivitet. Hadde jeg fått vondt i hele bena hadde det jo vært greit, men jeg får altså vondt bare fra knærne. Det tyder jo på at noe er galt...eller? I det siste har jeg fått vondt i knærne også, og det er litt skummelt syns jeg siden kneskader er kompliserte og vanskelig å gjøre noe med. Det føles noen ganger som om knærne mine "vipper" litt - som om knærne ikke finner balansen mellom lår og fot...

Jeg bruker ikke alltid disse skosengene (blant annet ikke inne). Jeg håper ikke føttene mine blir mer skeiv av å bruke de.. Jeg skulle helst ønske jeg kunne trene føttene opp til å slippe å bruke skosengene en gang...

I tillegg har jeg ofte vondt i nedre del av ryggen, og oppe i skuldrene. Tilsammen gjør dette at jeg er i mindre fysisk aktivitet enn før, fordi det gjør så vondt. Det blir på en måte en vondt sirkel, fordi jeg tror allsidig trening er veldig bra for ryggen.

Har du noen forslag til hva jeg burde gjøre? Typer trening, hvem henvender jeg meg til.. Jeg har jo ikke noen stor skade, så jeg tror ikke det er noe hjelp i det offentlige. Men det er irriterende, så jeg er interessert i å prøve hva som helst...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28186-vondt-i-ryggfot/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Dette er plager du bør kunne få hjelp innenfor det offentlige systemet. Smertene fra knærne og ned kan godt ha sammenheng med hulfoten din, men du bør snakke med legen din om også knærne bør undersøkes mer. Fysioterapeuten bør også kunne gi råd om øvelser for føttene og generelle treningstiltak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28186-vondt-i-ryggfot/#findComment-114379
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...