Gå til innhold

For gammel?


Chezka

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 år, og mannen min og jeg har nå bestemt oss for å prøve å få barn. Vi har begge hvert vårt voksne barn fra tidligere forhold, og jeg trodde i utgangspunktet jeg var ferdig med småbarnsdelen i livet, men... :-) Mitt barn er 20 år, så jeg må vel kunne regne meg som førstegangsfødende igjen (hehe)

Jeg er klar over at sjansen for å bli gravid er mindre for oss "gamle damer", men det jeg bekymrer meg mer for er hvor stor sjansen er for at noe skal gå galt pga min alder hvis jeg skulle bli gravid?

Hvor "vanlig" er det å benytte seg av tilbudet om fostervannsprøve? Jeg mener å ha hørt at man får tilbud om dette hvis man er 38 år eller eldre.

Jeg har lest litt her inne og skjønner at det kan være lurt å starte med Folat allerede nå. Er det noe annet jeg bør tenke på? Jeg røyker ikke, og kommer ikke til å innta alkohol nå mens vi prøver (og selvsagt heller ikke om jeg skulle bli gravid da).

Jeg har nettopp sluttet med prevensjon og venter menstruasjon nå i disse dager, er det bare å "hive seg uti det", eller bør man vente et par sykluser? Jeg er litt utålmodig når jeg først har bestemt meg for å prøve, har jo ikke så veldig god tid føler jeg :-)

Håper noen av dere har noen innspill!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen vits i å vente noen sykluser. Bare kast dere ut i det. Moren min var en del eldre enn deg da hun fikk det siste barnet. Jeg vet ikke hvor normalt det er, men hun benyttet seg av fostervannsprøve, men mest for å være forberedt på eventuelle skavanker tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...