Gå til innhold

Cipralex-Johannesurt-Rosenrot


Gjest Tusentakk30

Anbefalte innlegg

Gjest Tusentakk30

Jeg har gått på cipralex nå i en måned og jeg har bestemt meg for å slutte pga manglende sexlyst. Jeg lurer på hvor lenge jeg må trappe ned? holder det å trappe ned med en halv dose i noen dager eller? Eller kan jeg evt trappe ned med johannesurt eller rosenrot? Hvis ikke, hvor lenge må jeg vente før jeg prøver meg på johannesurt eller rosenrot? Mitt problem er sosial fobi og lettere form for depresjon.. Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det tenker jeg

Du kan i hvert fall ikke trappe ned med Johannesurt og rosenrot. Du skal ikke mikse disse uansett. Du trenger ikke så lang nedtrapping når du har gått på det bare en mnd. Men ville tatt det over en uke til to, alt etter hvor stor dose du rakk å komme opp i.

En mnd på cipralex trenger ikke være lang nok tid for å vite om det er rett medisin eller ikke, forresten. Hvis ikke du har ekstreme bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i hvert fall ikke trappe ned med Johannesurt og rosenrot. Du skal ikke mikse disse uansett. Du trenger ikke så lang nedtrapping når du har gått på det bare en mnd. Men ville tatt det over en uke til to, alt etter hvor stor dose du rakk å komme opp i.

En mnd på cipralex trenger ikke være lang nok tid for å vite om det er rett medisin eller ikke, forresten. Hvis ikke du har ekstreme bivirkninger.

Hvorfor kan ikke disse to brukes samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det tenker jeg

Johannesurt skal i hvert fall ikke brukes samtidig med SSRI. Rosenrot er jeg litt mer usikker på. De virker vel ugunstig sammen, etter forskning rundt området slik jeg har forstått det. Dette har vært skrevet om før og du kan sikkert søke på det og se hva som er skrevet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...