Gå til innhold

Feil tidspunkt gravid hele tida


444666

Anbefalte innlegg

Vi har 2 barn. vi ønsker å lage barn nr 3.

Vi forsøkte samleie hver dag i 6 mnd uten vellykket.

Jeg ammer fortsatt, dattera mi på 8 mnd nå. Jeg prøver å ha sex på eggløsningstidspunket men umulig å bli gravid, hvorfor?

Jeg er ferdig med mensen i morgen, den 1 aug. Tror du at det blir

vellykket for denne gangen etter jeg skal bli gravid i aug eller sept?

På forhånd takk, solstråle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supermomoa

Først: Hvor gammel er du nå? Fruktbarheten nedsettes etter fylte 35, vi er mest fruktbare i 20-årene. Dere må ikke gi opp. Mange prøver i et år før de får det til. Går det mer enn et år, kan det være lurt å oppsøke lege.

Har forresten hørt at granateplejuice er bra for fruktbarheten.

Ellers, dere bør heller ha samleie annenhver dag, og ikke hver dag. Sæden overlever i seks dager, så dere trenger ikke ha samleie hver dag.

Bruk gjerne eggløsningstest, så er dere sikker når du har eggløsning, ha masse sex akkurat rundt eggløsningstidspunktet. Stillinger kan og være lurt å tenke på. Har du bakovervendt livmor, er det visst ideelt at du ligger på rygg og har en pute under rumpa og ligger slik i 20 min. etter samleie så sæden rekker å befrukte egget.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Hvor gammel er du nå? Fruktbarheten nedsettes etter fylte 35, vi er mest fruktbare i 20-årene. Dere må ikke gi opp. Mange prøver i et år før de får det til. Går det mer enn et år, kan det være lurt å oppsøke lege.

Har forresten hørt at granateplejuice er bra for fruktbarheten.

Ellers, dere bør heller ha samleie annenhver dag, og ikke hver dag. Sæden overlever i seks dager, så dere trenger ikke ha samleie hver dag.

Bruk gjerne eggløsningstest, så er dere sikker når du har eggløsning, ha masse sex akkurat rundt eggløsningstidspunktet. Stillinger kan og være lurt å tenke på. Har du bakovervendt livmor, er det visst ideelt at du ligger på rygg og har en pute under rumpa og ligger slik i 20 min. etter samleie så sæden rekker å befrukte egget.

Lykke til

ja, jeg er blitt 31 år nå. Ja, jeg kan godt forsøke å skaffe eggløsningstest men når kan jeg ta eggløsningstest? Skal jeg vente til eggløsningen min kommer omtrent så tar jeg test om dagen eller kvelden, Hmmm vanskelig å velge?

Okei, jeg skal iallefall ta igjen jeg kan bli gravid.

Tusen takk for råd så får jeg finne en annen stilling i senga.

jeg pleier å oppreise meg opp med en gang etter sex, mulig den årsaken???

Kos fra solstråle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supermomoa

ja, jeg er blitt 31 år nå. Ja, jeg kan godt forsøke å skaffe eggløsningstest men når kan jeg ta eggløsningstest? Skal jeg vente til eggløsningen min kommer omtrent så tar jeg test om dagen eller kvelden, Hmmm vanskelig å velge?

Okei, jeg skal iallefall ta igjen jeg kan bli gravid.

Tusen takk for råd så får jeg finne en annen stilling i senga.

jeg pleier å oppreise meg opp med en gang etter sex, mulig den årsaken???

Kos fra solstråle:-)

Det avhenger av om du har regelmessig menssyklus og hvor lang den er. Er den på 28 dager tror jeg du skal begynne å ta den fra dag ti og i en uke fremover så vidt jeg husker. Bruksanvisning følger jo med eggløsningspakken. De selger billige slike tester på nettet. Syns du papirstrimmelmetoden er vanskelig å bruke og forstå, kan en elektronisk en være bedre og mer nøyaktig, men den koster jo mer penger.

Jeg og min mann har prøvd å bli gravid i 4 mnd og kjøpte eggløsningstest, men fikk kun bruk for første settet. Tror ikke jeg brukte den helt riktig, for fant aldir eggløsningstidspunktet, men jeg har hatt litt uregelmessig mens, slik at den ofte har kommet 1-2 uker over tiden. Men, imidlertid så har jeg blitt gravid nå :-) Uten den testen, har sikkert hatt eggløsning rett etter testperioden.

PS! Et annet tips jeg har hørt er å ta hostesaft rundt eggløsningsperioden, det tynner ut slimet og gjør det lettere for sæden å finne frem har jeg hørt ;-)

Apropos det, så gikk jeg på hostesaft uka før jeg fant ut jeg var gravid.... så kanskje jeg ble befrukta da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Datteren din er 8 mnd, og dere har forsøkt å bli gravide i 6 mnd? Dvs at dere begynte å prøve igjen bare 2 mnd etter fødsel?

Det er jo ikke sikkert at du har fått eggløsningen tilbake etter forrige fødsel - den minste datteren din er jo bare 8 mnd. For mange kan det ta lenger tid før kroppen er klar for en ny graviditet.

En undersøkelse i Storbritannia viste at 13 % av alle barn som ble født med faretruende lav fødselsvekt, eller som døde rett etter fødselen, var blitt for tidlig unnfanget etter et svangerskap. Faren for å spontanabortere økte også. WHO publiserte også en studie om kvinner over hele verden i 1981 som forteller at barn som ble unnfanget mindre enn 1 år etter forrige graviditet var utsatt for økte helsefarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hende at kroppen din rett og slett ikke er klar for et nytt svangerskap ennå. Jeg mener å ha lest at medisinsk sett så anbefales det å vente i ett år etter fødsel før man blir gravid på nytt, sånn at kroppen får kommet seg ordentlig.

Det spiller ingen rolle om du ligger med beina oppetter veggen 3 timer etter samleiet eller om du går på do og skviser ut det du kan rett etterpå. Jeg gjorde sistnevnte, men ble gravid på første forsøk alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at kroppen din rett og slett ikke er klar for et nytt svangerskap ennå. Jeg mener å ha lest at medisinsk sett så anbefales det å vente i ett år etter fødsel før man blir gravid på nytt, sånn at kroppen får kommet seg ordentlig.

Det spiller ingen rolle om du ligger med beina oppetter veggen 3 timer etter samleiet eller om du går på do og skviser ut det du kan rett etterpå. Jeg gjorde sistnevnte, men ble gravid på første forsøk alikevel.

"Det spiller ingen rolle om du ligger med beina oppetter veggen 3 timer etter samleiet eller om du går på do og skviser ut det du kan rett etterpå. Jeg gjorde sistnevnte, men ble gravid på første forsøk alikevel."

Det gjorde jeg også. Jeg trodde ikke engang det var noe reelt forsøk, for samboeren min var ikke hjemme til den tiden jeg hadde beregnet eggløsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...