Gå til innhold

Spiral


Gjest mamsen 99

Anbefalte innlegg

Gjest mamsen 99

Jeg er 34 år og har kobberspiral. Hatt den i ca 3-4 år.Etter å ha hatt sex har jeg fått utrolig vondt i underlivet. Akkurat som at jeg kjenner eggstokkene mine og det kjennes ut som den dagen jeg satte den inn. Jeg blødde også endel med engang jeg gikk på do etter samleiet. Mannen min sier at han kjenner spiralen noen ganger. Kan det være at den ikke sitter riktig og finnes det noe bra alternativ til spiralen. Har prøvd hormonspiralen og da holdt jeg på å bli gal. Litt mye hormoner i omløp der :) mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke meningen at det skal gjøre vondt med spiralen, og det er ikke meningen at din mann skal kjenne den (utover muligens tråden). Du bør få en sjekk, helst hos en gynekolog. Det bør utelukkes andre årsaker til samleiesmerter, hvis de plutselig har oppstått, f.eks endometriose som er en godartet tilstand hvor det kan være smerter ved samleie. Hvis du ikke tåler den lille hormonmengden som er i hormonspiralen, så er det nok ikke annen hormonell prevensjon som kan passe for deg. Lavdose p-pille? Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...