Gå til innhold

Englesnakk


Gjest BipolarII...jeg visst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

Lurer bare på hva det har med psykiatri å gjøre?

Personen som står frem i artikkelen mener å ha blitt kidnappet av utenomjordiske, at prinsessen og gemalen er engler osv. Slikt er virkelig psykiatristoff.

Hvorvidt prinsessen med sine idèer om at hun kan lese andre, kommunisere med hesters sjel, heale osv. klassifiserer for noe, skal jeg holde meg for god til å uttale meg om.

Kanskje andre vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen som står frem i artikkelen mener å ha blitt kidnappet av utenomjordiske, at prinsessen og gemalen er engler osv. Slikt er virkelig psykiatristoff.

Hvorvidt prinsessen med sine idèer om at hun kan lese andre, kommunisere med hesters sjel, heale osv. klassifiserer for noe, skal jeg holde meg for god til å uttale meg om.

Kanskje andre vil?

Jeg merker en motvilje mot å skulle psykeliggjøre alt mulig.

Hvis vedkommende har et godt liv og ikke skader seg selv eller andre, hvorfor kan ikke man la de som tror på engler osv være i fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener nå jeg

Jeg merker en motvilje mot å skulle psykeliggjøre alt mulig.

Hvis vedkommende har et godt liv og ikke skader seg selv eller andre, hvorfor kan ikke man la de som tror på engler osv være i fred?

Veldig enig. Jeg tror også jeg har engler rundt meg. De snakker dog ikke til meg etter det jeg har merket, men jeg tror de er satt der for å være hos meg, og at det er Gud som har satt dem der. Det er en del av mitt livssyn. De fleste kristne tror på engler. Jeg har mange syke ting å dra på. Engelen min er ikke en av dem. Han plager meg ikke på noen måte.

Og jeg tror noen kan se engler, fordi Gud vil at de skal se dem og har gitt dem den gaven. Jeg kjenner en gammel mann i menigheten som etter en stund fortalte at han kunne se engler. Og jeg tror faktisk på ham. Og vi snakker ike psykiatrisk geriatri her. Han er rett og slett kristen, og mener han har den gaven. Han bærer den med seg på en svært stille måte. Jeg tror ikke det kan eller skal læres bort. Men så lenge folk har det bra kan de styre og tro slik de vil. Det er ikke psykiatri i seg selv.

Mennesket er et søkende vesen, og det er i utgangspunktet svært merkelig at vi er her på denne jorden. Å ikke tro på noe "rart", er etter min mening mer merkelig enn å gjøre det. Ikke sykt det heller, men like sykt som å tro på et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåbærpiken

Jeg merker en motvilje mot å skulle psykeliggjøre alt mulig.

Hvis vedkommende har et godt liv og ikke skader seg selv eller andre, hvorfor kan ikke man la de som tror på engler osv være i fred?

Det er jeg enig i.

Ingen vet egentlig hva som er rett og galt i så måte.

Det som er trist er media og all praten, og hvis dette er ting som påvirker og gjør andre ting i livet så spesiellt at det går ut over evt. barn. Da er det trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...