Gå til innhold

I morgen vil jeg frontkollidere


Gjest Suicidex

Anbefalte innlegg

Gjest Suicidex

Jeg vet det er galt, men jeg har ingen annen utvei. Vil ta bilen og frontkollidere med et vogntog. Jeg har mest lyst til å leve, derfor skriver jeg denne meldingen. Jeg har ikke lyst til å utsette en trailersjåfør for den påkjenningen jeg vil utsette han for, men jeg har ikke noe valg. Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ute og kjører i blant

Den eneste som kan hindre deg er du!

Ingen her kan få stoppet deg.

Syns det er utrolig egoistisk om du drar andre inn i elendigheten ved å legge opp til en "ulykke".

Selv om livet ser svart ut nå så vet du ikke hva fremtida bringer. Du har makt til å ta et annet valg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goblianne

For en tanke og for en plan!

Du har lov til å tenke tanken, men ikke å sette den ut i livet.

Gjør du det, ødelegger du ikke bare ditt eget liv, men du påfører andre store traumer og sorger.

Trailersjåføren vil få det vanskelig. Du har sikkert foreldre, søsken, slektninger og venner som vil oppeve en bunnløs sorg.

Det er heller ikke greit å være andre som ufrivillig blandes inn i en sånn "ulykke", sånn som første bil som kommer etter ulykkesbilen.

Du sier ikke noe om grunnen til at du planlegger å gjøre dette. Men du sier at du egentlig ikke ønsker å dø.

Er dette en tvangstanke du har, fins det behandling å få. Har du en depresjon, fins det hjelp for det, også.

Du har faktisk alt bedt om hjelp gjennom innlegget ditt på DOL. Håper noen av svarene du får, gjør at du kontakter hjelpeapparatet der du bor.

Det er forresten sant det som står i et av de andre svarene: Livet er stadig i endring og vi vet lite om framtida. Den kan jo ha noe positivt og hyggelig i bakhand.

Ønsker deg alt godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst

Hvorfor er det ingen annen utvei når du har mest lyst til å leve? Hvorfor har du ikke noe valg?

Opplever du at det er noen andre som presser deg til å gjøre dette som du egentlig ikke vil? Dvs hører du stemmer som befaler deg gjøre dette? Hvis så, oppsøk psykiatrisk legevakt sporenstreks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller gått for en fjellvegg eller noe sånt. Det er veldig egoistisk å blande andre inn i en ulykke på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BipolarII...jeg visst

Da ville jeg heller gått for en fjellvegg eller noe sånt. Det er veldig egoistisk å blande andre inn i en ulykke på den måten.

Fysj for et svar. Løsningen er ikke å finne en annen måte å ta livet av seg på. Løsningen er å forsette livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enhver yrkessjåførs store mareritt

Jeg skjønner at du er desperat og føler at nå må du gjøre noe.

Men hvorfor i alle dager skal du ødelegge livet til en aldeles uskyldig person? Hvordan tror du livet til denne uheldige personen som du treffer vil få det? Hvilken traumer tror du han/hun må kjempe seg igjenom hver dag etterpå? Med synet av din maltrakterte kropp på netthinnen? Eller minnet om de få sekundene som føltest som en evighet da sjåføren sine øyner møter dine og ser skrekken lyse? Eller tankene som kommer til å kverne i denne uskyldige personens hode dag etter dag og spørsmålet om hva kunne jeg gjort annerledes....Kunne jeg unngått ulykken,hva om og hvis om.....?

Nei tenk deg om før du setter den planen ut i livet.....det kan også hende at du dra flere liv med deg i lasset....traileren kjører av veien og velter,kræsjer med motgående biler etc etc.....

Dette er enhver yrkessjåførs store mareritt-å møte en selvmordskandidat.....og det finnes mange der ute....

Så om du virkelig gjør alvor av planen din(jeg håper det ikke!!!! ) så vil jeg tro at en fjellvegg fungerer like bra.

Nei igjen må jeg be deg om å tenke deg om-selv om du befinner deg langt langt nede. Dra ikke med deg uskyldige personer i din vonde og ensomme kamp. Det fortjener ingen.

Jeg håper virkelig av hele mitt hjerte at du får den hjelpen du trenger slik at du ikke gjør alvor av planene dine. Har du noen du kan snakke med som kan være der for deg nå på det mørkeste? Som kan hjelpe deg å holde hodet over vannet.

Men nok en gang-ikke dra med deg uskuldige personer inn i dette her!!

Jeg veit hvordan en selvmordskandidat kan ødelegge livet til en sjåfør og også livskvaliteten til hele hans familie......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj for et svar. Løsningen er ikke å finne en annen måte å ta livet av seg på. Løsningen er å forsette livet.

Jada, det er klart at det er den beste løsningen, men jeg mener bare at hvis man først skal ta livet sitt så skal man ikke blande inn andre i det. I verste fall gjøre seg selv til drapsmann/kvinne.

Det var ikke noen oppfordring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først er inne på slike tanker synes jeg du skal tenke litt videre rundt deg selv. Hva om du hadde satt planen ut i livet, enten med å kjøre i fronten på en møtende trailer eller i fjellveggen, også overlevd.

Tenk over hvilke skader og hvilket liv du ville fått etterpå. Kanskje du til og med ville blitt så invalidisert at du ikke var istand til å avslutte noe som helst etterpå.

Det er fryktelig synd at du tenker på å ta ditt eget liv. Jeg har opplevd både venner og familiemedlemmer som har avsluttet sine liv alt for tidlig. Det som er mest trist å tenke på er at livet faktisk ville blitt bedre for disse menneskene på et senere tidspunkt. Sånn som det også ble for meg.

Livet kan være fryktelig tøft noen ganger.. det kan vare i korte perioder eller lengre, men det blir alltid bedre selv om det ikke føles sånn der og da. Det å gå igjennom dette og leve videre er noe som gjør deg til et sterkere menneske. Det vil også gjøre deg til et menneske med større forståelse for livet og hva andre mennesker kan slite med.

De varmeste menneskene er de som har slitt seg igjennom harde tider, det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig hvis du gjør noe sånt !! Er du klar over at du setter andres liv i stor fare? Selv om du har det vondt vil jeg kalle deg en grusom egoist. Om du klarer det er det en sjåfør, et menneske, som må leve med en fæl skyldfølelse resten av sitt liv.

Ikke gjør det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suicidex

Vet ikke hva som gikk av meg i går. Kunne aldri ha greid å gjøre noe sånt.

Vet godt at trailersjåføren hadde fått det tøft etterpå.

Av og til blir angsten og depresjonen så sterk at jeg ikke tenker klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva som gikk av meg i går. Kunne aldri ha greid å gjøre noe sånt.

Vet godt at trailersjåføren hadde fått det tøft etterpå.

Av og til blir angsten og depresjonen så sterk at jeg ikke tenker klart.

Hva er visten med å sende det innlegget og liksom skremme oss andre her. Selvmord kan jo også være smittsomt. Da bør man heller ringe mental helse eller legevakten. Vi har det tøft nok som det er vi som er her og prøver å holdet livsgnisten oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltenig..

Hva er visten med å sende det innlegget og liksom skremme oss andre her. Selvmord kan jo også være smittsomt. Da bør man heller ringe mental helse eller legevakten. Vi har det tøft nok som det er vi som er her og prøver å holdet livsgnisten oppe.

Helt enig,det er unødvendig å skremme andre på denne måten uansett hvor ille man har det bør man ikke gjøre så andre får det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goblianne

Vet ikke hva som gikk av meg i går. Kunne aldri ha greid å gjøre noe sånt.

Vet godt at trailersjåføren hadde fått det tøft etterpå.

Av og til blir angsten og depresjonen så sterk at jeg ikke tenker klart.

Så fint at du fremdeles er i live! Så bra at du ombestemte deg og sier at du aldri hadde greid å gjøre noe sånt.

Skjønner at det er vanskelig å tenke klart og rasjonelt når angst og depresjon blir for sterk. Kjenner flere med lignende problemer som sier at i virkelig svarte stunder klarer de ikke å tenke konsekvenser for andre. De kjenner bare på den forferdelige følelsen av at alt er svart og meningsløst. Noen sier til og med at de tror de gjør sine medmennesker en tjeneste hvis de klarer å forlate denne verden.

Min datter har mange overdoser bak seg, og av henne har jeg lært mye om det å angst/depresjon. Hun er heldigvis i bedring nå.

Håper du har noen som stiller opp for deg, og et behandlingsapparat rundt deg. Det går an å få hjelp! Behandling vil bety en innsats fra din side, også, men det er du vel villig til å yte.

Ble så glad da jeg leste meldinga di nå i kveld. har faktisk tenkt mye på deg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Fysj for et svar. Løsningen er ikke å finne en annen måte å ta livet av seg på. Løsningen er å forsette livet.

Det var da ikke slik at Adriana sa det var en god idé at Suicidex skulle ta livet sitt. Men å minne noen på at man ikke trenger å dra med seg enda en person, det må vel gå greit. Å ta livet sitt kan påstås å være en egoistisk handling, men ingen kan stoppe en om en virkelig vil. Man finner alltids en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...