Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapaut og utgifter


Koja

Anbefalte innlegg

Jeg har behov for å gå til psykomotorisk fysioterapi. Men jeg syns det er fryktelig dyrt med 200 kr for en time. Inntekten jeg har, strekker akkurat til de grunnleggende behovene. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Ikke mye du kan gjøre med de utgiftene... Det koster å trenge hjelp og selvfølgelig er det oss med dårlig råd som rammes!

Slik sett er systemet ganske sykt:(

Aner ikke om sosialen kan hjelpe, men det er jo ikke førstevalget...Noen lidelser kan delvis bli refundert, men jeg tror at ett nåløye er større enn den hjelpen.

Først trenger man hjelp til å bli bedre, så blir lommeboken så tom at det medfører problemer økonomisk... Da går nesten vinningen opp i spinningen.

Men forhør deg med lege og trygdekontoret!

Har vært der selv, så jeg ønsker deg definitivt en super løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @ppel

Det er noe som heter frikort 2 eller noe slikt. Der kan du føre opp feks fysioterapi og annet som ikke går på det vanlige frikortet du bruker hos legen og til medisiner. Når kort 2 når et visst belp, så får du også dette gratis. For nærmere detaljer, spør på NAV. Eller les på sidene deres.

Før var grensen for kort 2 4500 elle rnoe slikt, men mener det har gått ned. Men selv ved 4500, så vil denne utgiften bare bli rundt 400 pr måned, og det er jo verdt et bedre liv. Hvis du går to ganger i uka, så oppnår du jo raskt frikort vil jeg tro, og resten av kalenderåret går du to ganger i uka helt gratis for deg. Jeg mener også at du kan føre av utgiftene til frikort (4500 eller den nye beløpet) på selvangivelsen med evnt andre medisinske utgifter legen din kan dokumentere at du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føres i alle fall på et eget egenandelskort, og hvis du når opp til 2500 kr (tror jeg det er) så får du resten av året gratis (dekket av NAV). Men det er ikke sikkert dette hjelper deg, da.

Det går an å gå bare annenhver uke feks, da er det i alle fall ikke fullt så stor månedlig utgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...