Gå til innhold

Tunisia, kreta osv


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Takk for tidligere tips til alle dere som svarte på mitt tidligere innlegg :-)

Etter mye om og men har vi kommet frem til følgende alternativer: kreta, rhodos eller tunisia.

Vi synes det hadde vært artig å dratt til Tunisia, men problemet er at jeg har maksimal sprøyteskrek, altså å ta vaksiner for å dra på ferie kommer ikke på tale lenger (fått mere sprøyteskrekk opp gjennom årene). Såh... mååå jeg ta sprøyter? Er jeg veldig dum som reiser et sånt sted uten de anbefalte vaksinene?

En annen ting, noen anbefalte Kreta her inne - hvor i Kreta er det best å dra dersom man vil både ha strender, shopping og uteliv? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke ta sprøyter for å reise til Tunisia, men det anbefales absolutt å ta en hepatit-A-vaksine. Det er ikke en morsom sykdom å få skrives det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ Kreta, ikke i. Det er en øy, og da blir det på.

Til saken: Jeg har vært mange ganger både på Rhodos og Kreta, og foretrekker Kreta.

Og da Chania-kysten. Inne i selve byen (Chania, den nest største byen på Kreta) er det masse shoppemuligheter, skinn og lær og litt av hvert. Og havna i byen er nydelig. Ellers er det jo de vanlige turistsjappene overalt med T-skjorter, souvenirer og fine og billige juggelsmykker.

Masse flotte strender langs hele kyststripen vest for Chania. Og det er veldig mange restauranter og barer overalt. Aberet er at området er i ferd med å bli okkupert av norsk kultur, med norsk TV 2 overalt. Og dansebandmusikk på tavernaene.

Tunisia kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg har bodd i Chania over lengre tid og kan anbefale hele kreta, men har aldri vært i Tunisia. Som Bab`sen sier, er Chania nydelig, skal man bo bør man trekke ned mot gamlebyen. Shopping er bra men da bør du trekke ut i sidegatene og i selve stan. Uteliv, avhengig av hva slags liv du liker: nymoderne freshe clubber, nightclubs,små bortgjemte buler med levende musikk, koselige barer, egentlig er der noe for enhver smak. Maten og restaurantene ned i gamlebyen er himmelske. Fra havnen til bykjernen tar det ca 6 min å gå, vandrer du lenger opp finner du nydelige parker og ute cafèer. Det går også båter fra havnen til athen daglig etter hva jeg husker (med andre ord mer shopping, Athen er herlig!). Maten i Hellas er generelt billig, men alt annet er "nesten" som hjemme.

Som ved alle andre slike turiststeder er innkastere og selgere fabelaktig innpåslitne i turistsesongen, men i det minste er grekere veldig høflige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...