Gå til innhold

Endret menslengde, årsak til at jeg ikke blir gravid ?


Gjest lillesnuppi

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnuppi

Vi har prøvd i 3 år og få barn nr 2. Jeg fylte nettopp 40 år og mensen har endret lengde i det siste. De første 3-4 dagene er det lett bruanktig utflod før den normale røde kommer. Dvs at mensen varer i 8-9 dager. Vi har begge hatt utredning og det er ikke noe i veien med noen av oss, første graviditet kom med en gang. Vi har hatt 2 ivf forsøk og skal ha 3. forsøk i september (fryseforsøk).Mitt spørsmål er om det er noe jeg kan gjøre for å få en mer normal mens ? Jeg har 28 dagers syklus, så den er normal, det er lengden som er problemet.Jeg er redd dette skal "ødelegge" siste mulighet (ivf) for oss til å få et barn til. Jeg har prøvd akupunktur uten at dette har hjulpet. har også brukt akupunktur under begge forsøkene. har du noen gode råd ? Hva kan jeg gjøre/spise for å ha mest mulig sjanse til å lykkes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan nok ikke gi deg noe godt svar på det du spør om, men det er sånn at mensen regnes fra første dag med blødning. Spotting/farget utflod regnes ikke som mensen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Man har diskutert om blødning før menstruasjon kan bety svikt i produksjonen av progesteron, hormonet som dannes etter eggløsning, men det er ikke vist at tilskudd av hormon kan bedre mulighet for graviditet. Dessverre er forklaringen på at det ikke lykkes nok din alder, eller rettere eggenes alder og kvalitet, og det kan man ikke forbedre. Fruktbarheten ved 40 år er bare ca 15 % av det den var ved 20 års alderen. Har IVF-legene tatt prøver for å se på hormonforholdene hos deg? En lett forhøyet verdi av FSH i starten av syklus tyder på at eggstokkene er ved å eldes. Dessverre fornys eggene ikke etter hvert. Men plutselig kan det lykkes, så ikke gi opp.. Andre forhold? Ikke røyk, ikke alkohol under IVF-forsøket og bruk av folat. Jeg håper det lykkes med tiden Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...