Gå til innhold

SSRI og vektøkning

Anbefalte innlegg

Gladmelding:

Vil bare fortelle at jeg er så GLAD...!!

Jeg har gått over fra seroxat til fontex - og disse tabelettene virker helt annerledes i forhold til apetitt og vektøkning!

Iallfall på meg.

Jeg har ingen spiseforstyrrelse....men gikk opp 25 kg. på under 1 år med seroxat.

Dette er jo fortvilende når man er avhengig av slike medisiner.

Etter noen uker med fontex har jeg gått ned flere kilo. Om de virker like bra på angst og depresjon vet jeg ikke helt nnå. Har bare brukt de 5-6 uker.

Men det lover bra.

Kanskje jeg endelig kan få tilbake min gamle vekt.

Måtte bare dele dette med dere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282005-ssri-og-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Også Cipralex-bruker

å så bra:) JEg legger bare mere og mere på meg på Cipralex. SKal diskutere Fontex med behandleren min. Fortell mere senere hvordan det går da:)

Begynte du å legge på deg med en gang, eller kom det etter at du hadde brukt dem et par år?

Både jeg og ei venninne har lagt på oss mye i det siste, og vi begynte med Cipralex på likt, lurte derfor på om det var pga pillen vi har lagt på oss begge to.

Gjest Vil ikke legge på meg mere

Begynte du å legge på deg med en gang, eller kom det etter at du hadde brukt dem et par år?

Både jeg og ei venninne har lagt på oss mye i det siste, og vi begynte med Cipralex på likt, lurte derfor på om det var pga pillen vi har lagt på oss begge to.

Tror jeg begynte å legge på meg ca 3 måneder etter jeg begynte med Cipralex. Er nok

derfor du og har lagt på deg. Er vanlig å legge på seg av cipralex selv om man spiser og trener like mye/lite som før man begnyte på Cipralex. Hvor stor dose tar du og venninna di?

Gjest Også Cipralexbruker

Tror jeg begynte å legge på meg ca 3 måneder etter jeg begynte med Cipralex. Er nok

derfor du og har lagt på deg. Er vanlig å legge på seg av cipralex selv om man spiser og trener like mye/lite som før man begnyte på Cipralex. Hvor stor dose tar du og venninna di?

Jeg tar bare 10 mg, vet ikke hvor mye venninna mi tar. Men vi har begge veldig god virkning av den, vi har ingen indre uro mer, samtidig som vi heller ikke har fått flatt følelsesliv. Sexlivet er flatt forresten. hehe... Men en kan ikke få alt her i verden!

Annonse

Jeg begynte å legge på meg med en gang på seroxat!

Dvs. jeg var litt småkvalm de første dagene....men så fikk jeg en enorm apetitt og ble liksom aldri mett.

Prøvde alt jeg kunne å spise lite, men vekta bare økte og økte.

Gikk opp ca. 26 kg. på 3/4 år - og det er jo virkelig mye.

Jeg har hørt mange som har lagt på seg av cipralex også, så det er nok årsaken for dere to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...