Gå til innhold

svangerskapsforgiftning!


Gjest ble litt redd nå,ja...  :/

Anbefalte innlegg

Gjest ble litt redd nå,ja...  :/

var hos jordmor i dag.. hadde eggehvite i urinen og høyt blodtrykk... hun ble beskymret for om det kunne være svangerskapsf.. er bare i uke 29 noe som gjør det enda verre.. ble sendt rett opp på obs for gravide. de sjekket blodtrykket på nytt ( da hadde det stabilisert seg litt) og tok ul for å sjekke blodgjennomstrømmningen til morkake og navlestreng.. legen mente det så fint ut. men fikk streng beskjed om å holde meg helt i ro og ikke stresse! :( jeg må i morgen bestille time hos fast legen for å gå på sjekk på mandag for å se hvordan ting ser ut.. og fikse meg sykemeld.. begynner i jobb igjen på mandag..

har vært helt fin i formen helt til de to siste ukene. så kom brått på. men får håpe det ordner seg.. vil nok tro at småen har det best i mors liv, selv om hun sikkert ville klart seg fint ute i den store verden :)

noen som har hatt disse komplikasjonene rundt uke 29? vil gjerne høre litt fra folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Det er relativt vanlig å ha lett / begynnende svangerskapsforgiftning, og du skal være glad for at det er blitt fanget opp. Hvis legen sier at det ser OK ut, så skal du stole på det.

For det andre: Dersom du skulle være så uheldig å føde prematurt, så skal du vite at dette kan gå veldig fint - du er tross alt kommet til uke 29. Etter uke 30 så ha de gode prognoser for premature barn.

Jeg hadde for tidlig vannavgang i uke 32, og lå inne på Observasjonsposten for gravide frem til uke 34 da jeg fødte. Jeg fikk så god oppfølgning og følte meg trygg når fødselen endelig skjedde.

Jeg hadde ingenting klart da jeg ble innlagt på sykehuset (hadde jo aldri trodd at det skulle skje så tidlig), men det var ikke noe problem. De første to ukene så var vi innlagt med lillesnuppa, og der har de jo klær til de små, så du behøver ikke kjøpe prematurklær. Både mine foreldre og mine svigerforeldre var sjeleglade for å få oppgaver i krisen.

Jeg sendte dem på shopping for seng, klær, kluter, sengetøy, tepper osv. Det var litt trist å ikke få muligheten til å kjøpe alt dette selv, men alt ordnet seg. Husk at det ikke er mye en slik liten tass trenger den første tiden. Dersom dette skulle skje, så kan du trygt overlate masse praktiske ting til familen din.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...