Gå til innhold

handle i danmark


pekkaline

Anbefalte innlegg

Hva lønner seg å kjøpe der? Jeg har ikke vært i danmark de siste 7 årene. Alkohol og tobakk er greit å få med seg. Hvordan er det med digitalt fotoapparat og bærbar dvd? Som her? Funderer på å kjøpe, men med tanke på garantier osv så er det vel best å gjøre det her i norge? Klær og sko ligger på samme pris som her? (snart skolestart) Hva med prisene i butikken på ferja, er det mer lønnsomt å vente til vi går inn i danmark? Nesten flaut med alle disse spørsmålene hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkohol og tobakk er mye, mye billigere, så det er bare å hamstre.

Jeg har ikke sammenlignet prisene på digitalt fotoapparat og bærbar DVD, men jeg har sammenlignet annen elektronikk, og da har det vært billigere å kjøpe det i Norge, enda billigere når man regner med kursforskjellen. Garantiene er de samme i Danmark som i Norge.

Klær og sko er samme pris. På Vero Moda har de både danske og norske priser på varene. Det koster gjerne det samme i norske og danske kroner, og på grunn av kursforskjellen blir det derfor billigere i Norge.

Så vidt jeg forstår er det slutt på tax-free, så jeg vet ikke helt hvordan det er med prisene lenger. Stena Line reklamerer med at det fortsatt er billigre ombord enn i Sverige, men jeg ville kjøpt i land i Danmark.

God tur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tolltull

Alkohol og tobakk er mye, mye billigere, så det er bare å hamstre.

Jeg har ikke sammenlignet prisene på digitalt fotoapparat og bærbar DVD, men jeg har sammenlignet annen elektronikk, og da har det vært billigere å kjøpe det i Norge, enda billigere når man regner med kursforskjellen. Garantiene er de samme i Danmark som i Norge.

Klær og sko er samme pris. På Vero Moda har de både danske og norske priser på varene. Det koster gjerne det samme i norske og danske kroner, og på grunn av kursforskjellen blir det derfor billigere i Norge.

Så vidt jeg forstår er det slutt på tax-free, så jeg vet ikke helt hvordan det er med prisene lenger. Stena Line reklamerer med at det fortsatt er billigre ombord enn i Sverige, men jeg ville kjøpt i land i Danmark.

God tur! :-)

Kan jo risikere det kan bli riktig så dyrt hvis du HAMSTRER da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol og tobakk er mye, mye billigere, så det er bare å hamstre.

Jeg har ikke sammenlignet prisene på digitalt fotoapparat og bærbar DVD, men jeg har sammenlignet annen elektronikk, og da har det vært billigere å kjøpe det i Norge, enda billigere når man regner med kursforskjellen. Garantiene er de samme i Danmark som i Norge.

Klær og sko er samme pris. På Vero Moda har de både danske og norske priser på varene. Det koster gjerne det samme i norske og danske kroner, og på grunn av kursforskjellen blir det derfor billigere i Norge.

Så vidt jeg forstår er det slutt på tax-free, så jeg vet ikke helt hvordan det er med prisene lenger. Stena Line reklamerer med at det fortsatt er billigre ombord enn i Sverige, men jeg ville kjøpt i land i Danmark.

God tur! :-)

Tusen takk for svar, nå ble jeg klokere ;) takk vi gleder oss veldig nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal dere, eller er det bare en tur med ferga?

Skallerup klit heter det vel. Derfra blir det turer hit og dit. Guttene er ivrige skatere, så da må vi finne en bane for dem. Tivoli, dyrehage og fårup sommerland er også noe vi vil satse på. Ellers så tar vi ting på sparket. Har du noe å anbefale? Nordsjømuseet skal vi nok også til. Og badeland vil jeg tro er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skallerup klit heter det vel. Derfra blir det turer hit og dit. Guttene er ivrige skatere, så da må vi finne en bane for dem. Tivoli, dyrehage og fårup sommerland er også noe vi vil satse på. Ellers så tar vi ting på sparket. Har du noe å anbefale? Nordsjømuseet skal vi nok også til. Og badeland vil jeg tro er i nærheten.

Nordsjømuseet anbefaler jeg, selv om jeg ikke har vært der etter en kjempebrann for noen år siden (jeg tror det er bygd helt opp igjen -til det bedre- nå). Ellers må jeg innrømme at jeg ikke har prøvd så mange turistattraksjoner i Danmark. Aalborg Zoo er verdt et besøk. Jeg har hørt mye bra om Skallerup Klit. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skallerup klit heter det vel. Derfra blir det turer hit og dit. Guttene er ivrige skatere, så da må vi finne en bane for dem. Tivoli, dyrehage og fårup sommerland er også noe vi vil satse på. Ellers så tar vi ting på sparket. Har du noe å anbefale? Nordsjømuseet skal vi nok også til. Og badeland vil jeg tro er i nærheten.

Det er forresten meldt strålende sommervær i Danmark i hvert fall i en uke. Bare så du vet det... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten meldt strålende sommervær i Danmark i hvert fall i en uke. Bare så du vet det... :-)

i love you!!! Haha, jepp! Det er akkurat hva vi trenger ;) Her har det filleren mæ regna 28 av dagene i juli!! Tusen takk for godt nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i love you!!! Haha, jepp! Det er akkurat hva vi trenger ;) Her har det filleren mæ regna 28 av dagene i juli!! Tusen takk for godt nytt!

Her har det også regnet nok nå, og ikke minst blåst. Men nå kommer sommeren. Jeg var ute og syklet en tur i dag i det nye sommerværet. Kjempedeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også regnet nok nå, og ikke minst blåst. Men nå kommer sommeren. Jeg var ute og syklet en tur i dag i det nye sommerværet. Kjempedeilig!

Det høres flott ut. Det går an å leie sykler flere steder også om jeg ikke har misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres flott ut. Det går an å leie sykler flere steder også om jeg ikke har misforstått?

Sykler kan man leie de fleste steder hvor det er turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykler kan man leie de fleste steder hvor det er turister.

Fint! Da har vi muligheten i allefall :) Gleder meg til turen nå. Tror ikke det blir for mye vind over dammen heller faktisk! Supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...