Gå til innhold

litt råd vil jeg ha i dag..


Gjest ble litt redd nå,ja...  :/

Anbefalte innlegg

Gjest ble litt redd nå,ja...  :/

kjenner jeg blir litt stresset pga SF ( skrev innlegg under) så jeg føler jeg må få seng og alt i hus... men lurer på hvor jeg kan få kjøpt sovepose til småen som kan være i vogn.. hun skal egentlig ikke komme før oktober, men tviler på at hun får være der så lenge... :( noen andre råd om hva som er greit å kjøpe? noen steder i bergensområde som er å anbefale til slik shopping?? tenkte å kjøpe ull undertøy og slikt.. hva kjøper dere andre som skal ha rundt høst tider?

prøver å slappe av og ta det rolig, men er jammen ikke lett! er så utrolig redd for at småen ikke har det bra.. men får bra oppfølging av legene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klem til deg

Kjære deg, du skal ta det 100% med ro, og ikke stresse, det vil gjøre at babyen øker sjansen fo å være lenge inni magen.

Hvis den kommer alt for tidlig, vil du og baby være lenge på sykehuset, og pappaen og annen familie vil elske å få oppdrag slik at de har noe praktisk å gjøre / hjelpe til med. Kjøper du prematurullundertøy nå, så kan jo babyborndukken til barnet ditt kles opp i det om et år eller to, men ellers er sjansene for at det ikke blir brukt - store. ;-) Kanskje du får en kjempebaby to uker over tiden, som går rett inn i ullbody str 62. :-D

Og det å kjøpe en barneseng er også en enkel oppgave for pappaen eller en bestemor, hvis ting skjer fortere enn du hadde planlagt. Du kan jo se på nettsidene til IKEA og andre steder, hviske du liker / ikke liker, så kan du gi tips om hvo den kan kjøpes. Eller så roer alt seg, og dere kjøper seng sammen før termin.

Så slapp av, få ned pulsen og blodtrykket, og fortell babyen at du er rolig, og det får h*n pent være også, noen måneder til.

"Sovepose" til vognen - her kan dere velge mellom feks voksipose (finnes i sommer - og vinterutgave, og kan godt kjøpes brukt), og sauseinnspose (mange av vognfabrikantene har egne saueskinnsposer som passer til vognen). Dette kjøper man hos babyshop eller fry Lyng eller hva barneutstyrsbutikken heter der du bor.

Vis mannen din at du har full tiltro til at han klarer å kjøpe det som trengs hvis du ikke kan bli med på shoppingen. han vil vokse med oppgaven og tilliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ble litt redd nå,ja...  :/

Kjære deg, du skal ta det 100% med ro, og ikke stresse, det vil gjøre at babyen øker sjansen fo å være lenge inni magen.

Hvis den kommer alt for tidlig, vil du og baby være lenge på sykehuset, og pappaen og annen familie vil elske å få oppdrag slik at de har noe praktisk å gjøre / hjelpe til med. Kjøper du prematurullundertøy nå, så kan jo babyborndukken til barnet ditt kles opp i det om et år eller to, men ellers er sjansene for at det ikke blir brukt - store. ;-) Kanskje du får en kjempebaby to uker over tiden, som går rett inn i ullbody str 62. :-D

Og det å kjøpe en barneseng er også en enkel oppgave for pappaen eller en bestemor, hvis ting skjer fortere enn du hadde planlagt. Du kan jo se på nettsidene til IKEA og andre steder, hviske du liker / ikke liker, så kan du gi tips om hvo den kan kjøpes. Eller så roer alt seg, og dere kjøper seng sammen før termin.

Så slapp av, få ned pulsen og blodtrykket, og fortell babyen at du er rolig, og det får h*n pent være også, noen måneder til.

"Sovepose" til vognen - her kan dere velge mellom feks voksipose (finnes i sommer - og vinterutgave, og kan godt kjøpes brukt), og sauseinnspose (mange av vognfabrikantene har egne saueskinnsposer som passer til vognen). Dette kjøper man hos babyshop eller fry Lyng eller hva barneutstyrsbutikken heter der du bor.

Vis mannen din at du har full tiltro til at han klarer å kjøpe det som trengs hvis du ikke kan bli med på shoppingen. han vil vokse med oppgaven og tilliten!

takk for råd og gode ord :) skal inn å ta meg en blund nå... er skikkelig slapp i dag :( liker ikke dette, men skal klare oss bra, vi :) hun sparket og koste seg i ste, så jeg prøver å slappe av så godt som mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre skriver må du ta det med ro! Det blir ikke bedre av at du tenker på alt som må gjøres nå. Du skal tenke at det er igjen flere uker til nurket skal ut. Du skal slappe av og alt skal gå bra!

For om du går helt til termin så skal dere være noen dager på sykehuset/hotellet. Og alt må ikke være ordnet før du kommer hjem. Selv med babyen. Da frøken her i huset ble født tok vi det så med ro at folk rundt oss begynte å stresse om at vi måtte kjøpe vogn, klær osv. :-) Så du rekker alt du skal uten at alt må skje i dag.

Håper du fikk tatt deg en god hvil, det fortjener du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstice

Det er veldig lite du trenger å kjøpe inn før fødselen. Mesteparten kan skaffes etterpå! Ikke stress med dette. Det er ingen vits i å stresse med ullundertøy og sånt nå, det kan du skaffe når ungen er født og du vet hvor stor den er. Kjøp noen billige basisplagg (body, lue, bukse osv) så dere har til de første dagene, og et babyteppe.

Av sted å handle i Bergensområdet så vil jeg anbefale Reflex på Nordås. Kjempegod service og godt utvalg. Reflex i Åsane er også bra, de har mer klær men mindre utvalg i utstyr. IKKE gå på Babykos i Kalfaret, hver gang jeg har vært der har betjeningen vært uinteresserte og tafatte. Ikke noe hyggelig å handle der, og man får ikke god hjelp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...