Gå til innhold

Menstruasjon under svangerskapet


Gjest Tidsforvirret Far

Anbefalte innlegg

Gjest Tidsforvirret Far

Kan man få mens i svangerskapet? Min kone har vokst enormt den siste uken. Jeg vil anta + ca 10 cm rundt livet. Vi hadde samleie som kunne føre til befruktning i april, men hun har regelmessig mens etter dette. Nå hadde vi samleie igjen for 12 dager siden. Negativ gravitest for 4 dager siden, men det er enda 10 dager igjen til mens. Kan hun(vi) være 4 mnd. på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ta en test 8 dager etter samleie er bortkastede penger, man bør absolutt vente til mensen uteblir før man tar en test, altså ca. 14 dager etter befruktning.

At hun har hatt normal mens i flere sykluser og alikevel er gravid er lite sannsynlig, men ikke helt umulig, det hender av og til. Vent en ukes tid og test igjen. Er testen negativ fremdeles så er hun ikke gravid, men bør alikevel oppsøke lege da den plutselig økningen rundt magen kan skyldes andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ble gravid i april, vil ikke en graviditetstest nødvendigvis bli posititv nå, så lenge etter.

Hun bør oppsøke lege hvis hun ikke har lagt på seg pga. endrede matvaner e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta en test 8 dager etter samleie er bortkastede penger, man bør absolutt vente til mensen uteblir før man tar en test, altså ca. 14 dager etter befruktning.

At hun har hatt normal mens i flere sykluser og alikevel er gravid er lite sannsynlig, men ikke helt umulig, det hender av og til. Vent en ukes tid og test igjen. Er testen negativ fremdeles så er hun ikke gravid, men bør alikevel oppsøke lege da den plutselig økningen rundt magen kan skyldes andre ting.

Takk for raskt svar. Det passet meg bra, for jeg er spent. Vi får vell ikke vite noe før hun skal ha mens uansett. Magen har slutte å vokse (det var 3 cm pr dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pregnant77

Takk for raskt svar. Det passet meg bra, for jeg er spent. Vi får vell ikke vite noe før hun skal ha mens uansett. Magen har slutte å vokse (det var 3 cm pr dag).

Magen min har vokst mye siste halvåret, men jeg har ikke vært gravid. Så lenge graviditetstestene er negativ, kan du regne med hun ikke er gravid, disse slår ut ganske tidlig. Jeg oppdaget nylig jeg var gravid, er nå 2 mnd på vei, og jeg tok en test tre dager etter ventet mens, som da var forsinket, men hadde negativ test, så rundt en uke senere tok jeg ny test - hadde blødning, men den var ikke som en vanlig blødning, så jeg tok en test for sikkerhetsskyld, og den ble positiv med en gang. Det er vanlig å blø litt i starten de tre første månedene - så ja, man kan være gravid og likevel ha "mens", men denne vil være mer sparsom enn vanlig som oftest - og graviditstester vil slå ut positiv. Jeg har en venninne som nylig var gravid, fødte i januar i år. Hun visste ikke hun var gravid pga hun gikk på p-piller, og hun hadde "vanlig" mens i tre måneder. Men en dag ble hun så dårlig, begynte å bli plaget med kvalme osv, så hun tok en test, og den var positiv. Så da sluttet hun med en gang på p-pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Det passet meg bra, for jeg er spent. Vi får vell ikke vite noe før hun skal ha mens uansett. Magen har slutte å vokse (det var 3 cm pr dag).

Selv ikke i et svangerskap vokser magen med 3 cm pr. dag! Send henne til lege uansett! Det høres skummelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...