Gå til innhold

mann med barn fra tidligere ekteskap..


Gjest husetmeddetrarei

Anbefalte innlegg

Gjest husetmeddetrarei

ville du datet en mann som ble separert ifjor og som har en liten gutt på 3 år fra sitt ektekap? han blir skilt nå i september. jeg liker han veldig godt når vi er sammen, men når vi ikke er sammen så får jeg litt sånn " angst"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke vært noe problem. :o) Jeg var selv separert for halvannet år siden og hadde to barn som da var 6,5 og 4,5 år gamle. Heldigvis lot ikke han som ble min kjære seg skremme av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Aldri en gang til...

Hadde ikke vært noe problem. :o) Jeg var selv separert for halvannet år siden og hadde to barn som da var 6,5 og 4,5 år gamle. Heldigvis lot ikke han som ble min kjære seg skremme av det!

Det byr på MANGE utfordringer.. Som en samlivsterapeut en gang sa til meg og min kjære: 9 av 10 takler det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det byr på MANGE utfordringer.. Som en samlivsterapeut en gang sa til meg og min kjære: 9 av 10 takler det ikke...

Jeg er klar over at det byr på mange utfordringer og i bunn og grunn er jeg glad for at min kjære ikke har barn fra før. :o) Men det byr da på gleder også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Aldri en gang til....

Jeg er klar over at det byr på mange utfordringer og i bunn og grunn er jeg glad for at min kjære ikke har barn fra før. :o) Men det byr da på gleder også!

Jeg ser ikke så mange positive sider ved at partneren har barn fra tidligere.. Hvilke gleder er det med det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gla i barn uansett

Jeg ser ikke så mange positive sider ved at partneren har barn fra tidligere.. Hvilke gleder er det med det da?

Jeg blir skremt når jeg tenker på hvor mange barn i verden som faktisk har steforeldre hvis de tenker som deg. Stakkars barn.

Nå har ikke jeg noe stebarn, men skulle det komme et å banke på døren som et resultat av min manns tidligere forhold ville jeg ønsket det hjertelig velkommen. Det er da ikke barnets skyld at det kom til denne verden. Og innleder man et forhold til en med barn, så må man godta dette og være omsorgsfull og snill med barnet. Greier man ikke dette bør man se seg om etter noen annen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var jeg først interessert i vedkommende ville det ikke stoppet meg, men tror ikke jeg aktivt ville søkt en mann med barn, om jeg ikke hadde selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke så mange positive sider ved at partneren har barn fra tidligere.. Hvilke gleder er det med det da?

Jeg har en sønn på to år fra et tidligere samboerforhold. Han bor fast hos meg og ser pappaen sin stort sett til normalt samvær (annenhver helg og en dag i uka). Vi har bodd fra hverandre i drøyt et år nå.

Det har vært utrolig viktig for meg at de jeg er interessert i et forhold med forstår hvor stor del av livet mitt barnet er. Heldigvis har jeg forelsket meg i en som slettes ikke ser på dette som en ulempe. Han er ung og ønsker seg i utgangspunktet ikke barn selv, derfor synes han det er bare positivt at jeg har en sønn fra før. Han kan bli viktig i et barns liv, samtidig som han "slipper spedbarnstadiet", som han selv sier. I tillegg får vi barnefri annenhver helg når vi en dag flytter sammen, den luksusen er det ikke mange par med felles barn som har ;) I begynnelsen brukte han litt tid for å tenke på hvilket forhold han ønsket til sønnen min, noe som var svært modent av han. For øyeblikket skriver han på en god natt historie som han vil lese for gutten på kveldene, når vi kommer så langt som å bli en familie...

Det er nok mange som ikke tenker som deg. Heldigvis :) Barn beriker livet, om de er dine eller andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke så mange positive sider ved at partneren har barn fra tidligere.. Hvilke gleder er det med det da?

Min kjære gleder seg nå over mine barn han i alle fall. Tar dem med på båttur, telttur og hjelper dem med ting og sånt. Jeg har aldri lagt noen føringer for forholdet dem imellom så dette er noe som har vokst frem helt av seg selv gjennom et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...