Gå til innhold

litt stresset:(


Gjest Vekten87

Anbefalte innlegg

Gjest Vekten87

vet jeg bør ta det rolig å bare kose meg de siste ukene. men kjenner desverre at stresset tar meg.. har mest lyst å montere sengen å ha alt klart i går, hvis dere forstår.. !!

Det jeg lurer på er om dere vasket alt som barnet skulle bruke? klær,sengetøy rammen i sengne osv? klærene har jeg tenkt å vaske. men det i sengen? noen andre erfaringer dere vil dele? tar med meg alt på veien! :)

hvilke ting kjøpte dere og hadde klart til småen kom hjem og hva utsatte dere? hva er det som ikke haster å få i hus?

har en veldig flink samboer som bidrar godt, det hjelper veldig.. men kjenner jeg må jobbe litt med meg selv og ta det rolig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde ekstremt lite i hus da frøken ble født! Alle andre rundt oss stressa, men vi hadde følelsen av at vi kom til å rekke alt alikevel. Og vi gjorde det altså, ikke noe stress i det hele tatt.

Det jeg hadde ordnet var seng til babyen (den lå i bagvogna i begynnelsen). Hadde vasket og strøket opp ett sett sengeklær. Vi hadde ikke kjøpt flere, men familie og venner handlet jo masse. Vi hadde også kjøpt noen få plagg, som var vasket og ordnet. Dreide seg om en par bodyer og en par bukser. Vi fikk masse klær i gaver, så maskina gikk i ett etter at frøken ble født. Det kan jo skje hos dere også at dere får masse gaver, så ikke kjøp inn for mye, kjøp inn slik at dere har litt.

Du trenger ikke kjøpe mye babykrem utstyr. Vi fikk ei pakke fra ei venninne der noe fortsatt ikke er åpna. Dersom du bare må ordne noe så kjøp silulensalve og paracet- stikkpiller (for blir babyen syk skjer det helt sikkert en lørdagskveld eller søndag, mulig du ikke får bruk for det, men kjekt å ha). Du kommer også til å trenge klorhexidin for å rense navlen til babyen, men det rekker dere å kjøpe etter at den er født også. Vent også med å kjøpe bleier til dere ser hvor tung babyen er.

Så du trenger ikke stresse. Babyen i magen trenger ikke det. Og du får ikke bruk for alt på en gang. Bare stress ned sats på at din kjære gjør litt til du kommer fra sykehuset og hjelper til i dagene etterpå. Husk at babyen ikke kommer hjem på todagersbesøk. Den har faktisk tenkt å bo hos dere til den er stor! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...