Gå til innhold

Schizofreni?


Gjest Bamse_21

Anbefalte innlegg

Gjest Bamse_21

Hei! Jeg er en gutt på 21 år. Har slitt med angst i 3 år. Angsten kom etter at en person som sto meg nær døde og at jeg bodde alene i en storby med lite venner og familie rundt meg. Angsten ble ett så stort problem for meg at jeg sluttet på skolen og reiste hjem. Gikk en time til psykriater noen måneder senere. Situasjonen ble værre, noe som førte til at jeg ikke dro tilbake til neste time. Tok 5 mg Cipralex i en periode på 2 uker. Dette er ca 1 år og 7 måneder siden nå. Har til nå bare gått rundt å sparket i grusen og jobbet litt her og der. Oppsøkte psykolog for en måned siden og har vært 4 timer til nå og syntes dette er bra. Ser frem til å fortsette. Det har skjedd store forandringer rundt i familien i de siste to årene. Har lite kontakt med dem. Har søvnproblemer og en dårlig døgnrytme. Legger meg som oftest på natten og står opp sent på formiddagen. Kjenner at jeg er sliten og har vondt i hode og rygg når jeg våkner. Av og til rett før innsovning kan jeg høre en lyd eller to. (ikke noe stemme). Dette kan føre til at jeg skvetter opp av senga, blir redd å venter et par timer før jeg legger meg igjen. Er plaget med helt teite tanker som kommer flere ganger daglig. De er mer hyppig når jeg har en "dårlig periode". Bruker mye tid på å spekulere på hva som feiler meg (er klar over at det er latterlig å "diagnosere" seg selv). En dag er det Shizofreni og en annen dag er det OCD. Har bestemt meg for at jeg har lyst til å komme meg ut av dette. Har du noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest spurven=9

Neppe schizofreni. Diagnoser vokser på trær, og går du hos 3 psykiatere er det stor sjangse for at du får forskjellige diagnoser. Med mindre det er veldig typisk det du opplever. Du tror ikke du er deprimert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...