Gå til innhold

Tid for befruktning


Gjest Bekymret!

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret!

Hei, jeg har satt meg i et skikkelig dillemma, og er usikker på om det kan være en annen far til barnet i magen min enn samboeren min. Jeg var ordentelig på fylla og var så idiotisk og ha sex med en annen mann. Vi brukte kondom, og den sprakk ikke. Dette skjedde den 21. Jeg husker at jeg hadde mensen den 18, men husker ikke om 1. dag i mensen var 14, 15, 16 eller 17. Jeg tror det var den 15. Og mensen dukket ikke opp neste mnd, Jeg har hatt sex med samboeren min imellomtiden, men husker ikke akkuratt datoene. Spørsmålet er da: Er det noen mulighet for at denne andre mannen kan ha "truffet" med noen av spermiene sine? Jeg bruker å ha nesten en mnd mellom hver mensperiode. Håper virkelig du kan hjelpe meg med dette, jeg vet ikke hvem andre jeg kan spørre! Og jeg går å grubler og er så redd for dette hele tiden! Hvis han andre er far til barnet vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trekantdrama...

Hei!

Uff...det er en kinkig situasjon du har satt deg i. Jeg har vært opp i nesten det samme selv. Med meg var det slik at jeg hadde sex med min eksmann en gang i fylla. Var usikker på om det var hans eller min kjærestes barn når jeg uheldigvis fant ut at jeg var gravid. Det var nesten 99% sikkert at det var min kjæreste og meg sitt barn. Det var mest rimelig i forhold til syklusregning og det faktumat at min eksmann ikke fikk utløsning inni meg (likevellitt usikkerhet da vi hadde sex to ganger rett etter hverandre og han nok fremdeles hadde sæd på penis). Jeg innrømte alt for min kjæreste og vi ble enige om å ta abort. Det var helt forferdelig valg å ta, men tror at det ville vært like forferdelig å leve i uvissheten om hvem som var far til barnet. Dersom det hadde vært min eksmanns barn ville min kjæreste fått store problemer med det i etterkant tror jeg.

Det gikk en stund til jeg ble fortrolig med avgjørelsen, men nå i etterkant ser jeg at det var den rette måten og gjøre det på for oss. Nå er dette to år siden og jeg og min kjæreste har blitt gravide igjen og venter barn på nyåret. Gleder oss kjempemye:-) Alt det andre er tilbakelagt og glemt.

I ditt tilfelle antar jeg at det må ganske stor sansynlighet for at det er din samboers barn du bærer. I forhold til syklusregningen din og at dere brukte kondom. Menman kan jo aldri være helt sikker. Hadde jeg vært deg ville jeg ha fortalt din samboer om "uhellet". Det kommer aldri noe godt ut av det å hemmeligholde slike ting, og en gang vil han få vite det allikevel. Uansett så får du ha lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Man regner med at befruktning kan finne sted i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen kommer ca 14 dager før menstruasjonen. Da det er usikkert når du hadde siste menstruasjon er det vanskelig å si noe sikkert. Hvis du har syklus på 30 dager og hadde siste menstruasjon 15.juni vil du ha eggløsning 1.juli og kan ha blitt gravid i tiden 26.juni til 1.juli. Det er derfor lite sannsynlig (usannsynlig ?) at du kan ha blitt gravid ved samleie 21.juni. Så jeg håper du slipper de ubehagelige tanker og bare gleder deg til barnet. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor sjanse for at det er samboeren din som er faren, både fordi den andre brukte kondom og på grunn av syklusen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...