Gå til innhold

Helsjekk til legen


Gjest hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Gjest hvor ofte?

Har vært små forkjølet 4-5 ganger nå siden desember og tenkte meg til legen for en helsjekk.Hvor ofte tar dere helsjekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar du tran og vitaminer?

Prøv å unngå å drikke te en lengre periode, hvis du er glad i te.

Se om ikke det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilliePernille

Kjøp Avant Garden i en helsekostbutikk.Vi tre i huset har ikke vært syke det året vi har tatt A.G.Blir litt dyrt ,men verdt pengene.God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt helsjekk hos fastlegen, det sier han er unødvendig. Men jeg tar helsjekk hver gang jeg er på sykehuset, sånn ca hver 6.måned, men det vet ikke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg tar aldri helsjekk. Jeg er grundig sjekket i de områder jeg er syk da, men ikke noe utenom.

Får du i deg nok vitaminer? Og ellers det kroppen trenger? Jeg blir lett forkjøla om jeg slurver med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hypokondrium

Jeg tror ikke fastleger har kapasitet til å ta helsjekk av alle.

Men du kan jo overdrive symptomene dine så legen sjekker litt mer enn bare forkjølelsen. Si du har vært slapp, hatt lite matlyst, er svimmel, har hjertebank osv. og ønsker å få tatt EKG, senkning, CRP, blodtrykk, blodprosent, blodsukker - lever også urinprøve. En urinprøve kan si ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke fastleger har kapasitet til å ta helsjekk av alle.

Men du kan jo overdrive symptomene dine så legen sjekker litt mer enn bare forkjølelsen. Si du har vært slapp, hatt lite matlyst, er svimmel, har hjertebank osv. og ønsker å få tatt EKG, senkning, CRP, blodtrykk, blodprosent, blodsukker - lever også urinprøve. En urinprøve kan si ganske mye.

Synes du virkelig folk skal sitte å dikte opp ting for legen bare for å få tatt noen ekstra blodprøver? Tror du ikke legene har nok å gjøre? Og synes du skattebetalerne skal betale for dette? Det koster nemlig mye mer enn bare egenandelen hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til legen når jeg trenger det, ikke for å sjekke om jeg er syk. Helsjekk sånn uten videre har jeg aldri tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...