Gå til innhold

Atypisk anoreksi ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har veldig ofte spise problemer som sliter meg ut til tider. Har lite krefter de dagene jeg ikke får til å spise. Grunnen til at dette problemet har oppstått er at jeg er kvalm veldig ofte ( kvalmen er psykisk )... bare tanken på mat kan gjøre meg dårlig og jeg blir livredd for å spy, selv om jeg egentlig vil spise. Har aldri hatt ønsker om å gå ned i vekt. På dagene jeg spiser lite kjenner jeg heller ikke noe sult følelse den forsvinner. Jeg klarer å holde vekta noen lunde, men har sterk angst for at jeg skal miste kontrollen og at angsten skal ta overhånd. Ble veldig dårlig en jul for 3 år siden da denne angsten for spising tok helt av, var nede i 42 kg ( 50 er normal vekt ) er redd for å bli så dårlig igjen !!!

Kan det være skadelig for kroppen når jeg går en hel arbeidsdag uten mat ? spiser heller ikke frokost. men klarer å få i meg noe når jeg kommer hjem.

Kan det være farlig hvis blodsukkeret bli lavt ?.. blir ofte litt skjelven i slutten av en arbeidsdag.

Er dette en form for spiseforstyrrelse eller er det bare angst ?

Gjest motisaz
Skrevet

kjente meg en del igjen i det du skrev..er også sånn at jeg ofte ikke greier å spise..er faktsik veldig redd for å gå ned i vekt..så det er ikke derfor..me rett og slett fordi jeg ikke blir sulten. Og spiser jeg så blir jeg fryktelig uvel. Vet ikke om jeg kan svare på spørsmålet ditt..ille bare si at jeg kjente meg igjen.

Laila Sundgot Schneider, Lege
Skrevet

Kjære Mmmm! Slik du beskriver ditt forhold til mat, vekt, kropp og utseende er det all grunn til bekymring. Minimalt med næringsinntak, ingen sultfølelse, kvalme, lavt blodsukker, skjelvinger slik du beskriver - dette er tegn som tyder på at ikke alt er slik det skal være. Det er viktig å huske at noen av disse symptomene som du beskriver også kan sees ved andre sykdommer enn ved spiseforstyrrelser. Jeg vil råde deg til å kontakte legen din for nærmere undersøkelser og anbefaler deg til å våge å åpne opp om ditt problem, slik at du får den hjelpen som du er i behov av, lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...