Gå til innhold

Noe fastbrent på kokeplatene


smurf78

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny koketopp, sånn flat keramisk. Nå er det noe som har brent seg fast på den ene plata. Er et belegg av et eller annet der, men får det ikke av. Har prøvd både spesialmiddel for koketopp og jif, men det går ikke av. Det må da være mulig å få det av? Men jeg vet ikke hva jeg kan bruke av rensemidler i frykt for å ødelegge koketoppen. Stålull hadde sikkert fungert, men det ødelegger vel platene med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke fulgte med en skrape når du kjøpte komfyren, kan du bruke en isskrape, de funker like godt.

hmm...funker det altså?... Gjelder det kun for "ferske" flekker, eller går det også på flekker som man egentlig har gitt opp å få bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke fulgte med en skrape når du kjøpte komfyren, kan du bruke en isskrape, de funker like godt.

Du er sikker på at det ikke ødelegger belegget da? Snakker om flat keramisk koketopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...funker det altså?... Gjelder det kun for "ferske" flekker, eller går det også på flekker som man egentlig har gitt opp å få bort?

Jeg tar min ganske ofte men jeg vil tro det virker på gamle fastbrente flekker også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at det ikke ødelegger belegget da? Snakker om flat keramisk koketopp.

Det fulgte med en slike skrape på den jeg har nå og på den forrige så brukte jeg isskrape for den var en billig fra Ikea for der fulgte det ikke med. Ingen av mine har blitt ødelagte i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fulgte med en slike skrape på den jeg har nå og på den forrige så brukte jeg isskrape for den var en billig fra Ikea for der fulgte det ikke med. Ingen av mine har blitt ødelagte i hvert fall

Prøvde isskrape, men det funka ikke. Men er så rart det belegget som har kommet på nå. Jeg både ser og kjenner at det er ruglete, men det er akkurat som det har trukket gjennom plata på en måte og nå er på innsiden. For det skjer absolutt ingenting, uansett hva jeg gjør. Jeg lurer på om det kan ha vært kluten som "smelta" ned på plata igår. Kom borti med kjøkkenkluten mens plata var varm nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrap bort det du kan, og skrubb med Jif. Den tåler det. Så bør du smøre på et poleringsmiddel etterpå, så holder den seg pen lenger og er lettere å rengjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger det ikke en skrape med? Det gjorde det her i huset ifølge bruksanvisningen, men den var ikke på plass da vi flyttet inn så jeg vet ikke hvordan den skal se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde isskrape, men det funka ikke. Men er så rart det belegget som har kommet på nå. Jeg både ser og kjenner at det er ruglete, men det er akkurat som det har trukket gjennom plata på en måte og nå er på innsiden. For det skjer absolutt ingenting, uansett hva jeg gjør. Jeg lurer på om det kan ha vært kluten som "smelta" ned på plata igår. Kom borti med kjøkkenkluten mens plata var varm nemlig.

Skrap litt til og så vasker du med mrmuscles for keramikktopp. Det er bare å skrape forsiktig til det er borte.

Egentlig synes jeg det er mer jobb med keramikktopp enn de gamle, vanlig komfyrene med plater. Skrubb og vask hele tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrap litt til og så vasker du med mrmuscles for keramikktopp. Det er bare å skrape forsiktig til det er borte.

Egentlig synes jeg det er mer jobb med keramikktopp enn de gamle, vanlig komfyrene med plater. Skrubb og vask hele tida :)

Det synes jeg også. De "gammeldagse" er mye enklere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...