Gå til innhold

Velkomstdrink - hva kan jeg bruke?


Gjest lurer fælt på dette

Anbefalte innlegg

Gjest lurer fælt på dette

Skal ha 40 års dag og lurer på hva jeg skal servere til velkomstdrink. Hadde på en måte håpet å slippe for mye styr. Så da er det vel vin som er tingen. Men hva slags vin? Kan jeg feks bruke LaSalle? Det er en muskatdrue (hvit)vin som er veldig god (søt). Det er vel en dessertvin.

Det kommer ca 45 personer.

Andre forslag? Går jo an å lage en stor bowle med feks San Fransisco. Men liker mannfolk det? Går ut fra at det er helst mannfolka som drikker mens damene kjører. (Ikke alle da). Min mann vil ha dette men han er vel kanskje ett unntak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde fest i går, og det var jeg som stod for velkomstdrinken.

Brukte Martini extra dry (15%), som basis + fylte på med Smirnoff 20% for å få den passe sterk. Blandet med Bitter lemon og Schweppes (brus) og litt farris + hadde i lime, isbiter og frosne bringebær. Kjempegodt! Det ble både velkomstdrikk + at jeg blandet opp mer seint på kvelden som vi drakk etterpå!

Som alkoholfri drikk laget jeg en blanding av tropisk juice, farris, appelsinjuice og Schweppes. Hadde i appelsinskiver, frosne jordbær og isbiter. Kjempegod den og!

Den første var frisk, og litt bitter, den andre var litt mer søtlig. På slutten av feste, hadde jeg oppi Smirnoff i den alkoholfrie, så den bollen ble tom, den og :-) knallgodt!

Hos oss drakk både menn og kvinner alkohol, ikke noe forskjell på det. Tror kanskje de fleste foretrekker frisk/litt bitter fremfor søt drikke - men dukan jo lage to forskjellige?

Fikk forresten et tips om at hvis drikken blir for bitter, kan en søte den med sukkerlake. Jeg syntes ikke det var nødvendig, men det kan du jo prøve ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ingenting slår champagne som velkomstdrink i festlig lag, etter min mening.

Champagne er jo dyrt, men prøv gjerne en musserende, f.eks. en Cremant de Borgogne, som koster undre halvparten og kan være veldig god.

God fest! :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Jeg var i 40 års lag hvor de rett og slett gjorde det så enkelt som å ta to boller med den røde fanta brusen (jeg kommer ikke på hva den heter! :) hvor den ene var blandet med sprit og den andre uten sprit. I glassene hadde de pyntet med en skive appelsin. De fleste skrøt av den. Enkelt greitt og veldig godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...