Gå til innhold

Te


Sofline

Anbefalte innlegg

Jeg spør i vei jeg...

Samboeren min mener å ha hørt man ikke bør drikke te når man er gravid. Stemmer det? Er det ikke mer koffein i kaffe enn i te? Kaffe har jeg hørt man kan drikke litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal visst ikke få i seg for mye koffein nei, og det er koffein i svart te så vidt jeg vet. Mens grønn te kan man bare helle i seg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal visst ikke få i seg for mye koffein nei, og det er koffein i svart te så vidt jeg vet. Mens grønn te kan man bare helle i seg. :-)

Jeg er ikke så glad i grønn te. Æsj! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.africantea.com/Rooibos-Health/rooibos-health.html

Hadde ei veninne som sverget til den da hun var gravid. Og i barnehagen serverte vi den, med melk og litt honning, til ungene også når vi var på tur om vinteren.

Veldig god synes jeg :-)

Takk! Kanskje jeg sjekker den ut. Kan den kjøpes i vanlige butikker eller må den bestilles på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smackh!

Takk! Kanskje jeg sjekker den ut. Kan den kjøpes i vanlige butikker eller må den bestilles på internett?

Vanlige butikker har den, og du får den i ulike varianter. Smaker litt som "brun" te uten å være det.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rooibois te er sunnt og godt :)

Tullebukk! Jovisst er det sunt med rooiboste men det smaker jo drit! :-) Men heldigvis fins det likemange smaker som folk! Her sverger jeg til forskjellige urteteèr. Det som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke tåler kaffe når de er gravide, og som derfor går over til te under svangerskapet. Det er ikke det minste farlig.

Som nevnt under her, blir koffeinmengen dermed redusert i forhold til kaffe, så lenge man drikker normale mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sort te går nok bra i moderate/små mengder. Men det finnes jo mange gode fruktteer også. Grønn te bør visst gravide unngå. Urteteer bør en også være forsiktig med, da en del urter kan ha innvirkning på livmoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke tåler kaffe når de er gravide, og som derfor går over til te under svangerskapet. Det er ikke det minste farlig.

Som nevnt under her, blir koffeinmengen dermed redusert i forhold til kaffe, så lenge man drikker normale mengder.

Det er maks et par kopper om dagen jeg drikker, og ikke hver dag. :-)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort te går nok bra i moderate/små mengder. Men det finnes jo mange gode fruktteer også. Grønn te bør visst gravide unngå. Urteteer bør en også være forsiktig med, da en del urter kan ha innvirkning på livmoren

Hva er forskjellen på urtete og vanlig te? Og hva er forskjellen på fruktte og svart te? Regnes posene man kjøper vanlige butikker med f.eks. jordbærsmak som fruktte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullebukk! Jovisst er det sunt med rooiboste men det smaker jo drit! :-) Men heldigvis fins det likemange smaker som folk! Her sverger jeg til forskjellige urteteèr. Det som er best.

Hehe... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på urtete og vanlig te? Og hva er forskjellen på fruktte og svart te? Regnes posene man kjøper vanlige butikker med f.eks. jordbærsmak som fruktte?

Frukt-te og urte-te kan vel strengt tatt ikke kalles te, da de egentlig må innholde svart eller grønn te for å kunne kalles det. Frukt-te er som oftest tørket frukt, og urte-te er tørkede urter, og noen urte-teer kan være smaksatt med frukt. Svart te kan også være smakssatt med frukt eller bær, som f. eks Sun Tea serien til Lipton. Rene frukt- og urte- teer selgefinner man best utvalg av på helsekost eller på en større dagligvare. Er bare å lese på på pakken hva den inneholder, svart te står som oftest først i innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...