Gå til innhold

Det gjør så ufattelig VONDT...


ArabianStar

Anbefalte innlegg

Siden nyttår har jeg slitt... Da ødela jeg skuldrene på jobb og har hatt smerter og vondt i hele "baksiden" etter det. Bare å vaske huset var en lidelse, etterhvert også bare å springe en runde med støvsugeren ble tungt.

Kjæresten tok aldri hensyn....

Han pusha meg, pusha, pusha, pusha og pusha meg hele tiden. HELE tiden... Hadde jeg en dårlig dag var jeg lat, sløv og slapp. Det gjorde så sinnsykt vondt i hjertet når han sa det.

Før pleide jeg å like å gjøre husarbeid. Men han lagde det til en slags tvangsgreie. Jeg gjorde det ikke fordi jeg VILLE det, men fordi jeg følte det som en tvang.

Han var sjalu, tålte ikke at jeg prata med noen. Tålte ikke at jeg ba noen om hjelp. Men problemet var jo at jeg måtte jo det, for han hjalp meg jo aldri... Det var bråk konstant, jeg er så utrolig sliten...

Jeg fortalte kjæresten at jeg sliter. At hjertet mitt er knust, at jeg trenger tid og jeg trenger å komme meg igjen. At han MÅ vise litt hensyn. Han var så med på det, så utrolig sorgfull og så veldig forståelsesfull. Lovte å stille opp, lovte å være der, lovte alt...

Men det gjorde han aldri.. Ikke i det hele tatt.. Det var som før, jeg var sløv, jeg var lat og sur og grinete..

29.juni gikk det ikke mer... Jeg var nær ved å ta livet mitt. Jeg som ALDRI har tenkt den tanken før, ALDRI.... Jeg fikk ordna jobb, leilighet og alt jeg trengte for å flytte langt, langt bort.

Forholdet har jo såklart hangla lenge, så jeg la igjen en lapp at nå er det over og jeg har dratt for godt.

Jeg har sendt hesten avsted med transport. Pakka tinga i Galanten og hunden sitter i gangen og venter i spenning hvor vi nå har tenkt å dra.

Det svir i hjertet mitt... Det gnager i samvittigheta, det brenner i tankene... ALLE følelsene på en gang. Jeg har tatt farvel med venner, eks-kjæresten, foreldra mine, bekjente i heste-kretsen.... Alle..

Jeg ser ut av vinduet for siste gang... Ser på bygda, her har jeg bodd i syv år. Jeg kom hit som en forvirra ungdom fra et problemfylt hjem, utvikla meg til et fyllesvin som var nesten konstant full i mange år.. Derfra til å bli kjæreste med en som drakk like mye som meg, og derav fem år krangel... Det ble slutt, noe som svir enda... Og så ble jeg "drømmekjæreste" på heltid, jeg trodde det ville bli bra. Kutta ut flaska og gjorde alt for han... Fikk ingenting igjen.

Nå er det over, for godt.

Jeg skal bort herfra, 200 mil av sted. Til storbylivets verden, kommet flyktende fra Finnmarksvidda.

Klart det svir... Klart det dundrer i hjerterota. Han vil garantert skrive mld og lure på hvor jeg har dratt eller hvorfor og hva galt han har gjort.. Men jeg kan stå i mot nå, jeg kan fortelle han at det er helt og fult over, og jeg har dratt. For jeg vet, han følger ikke etter meg hit.

Ja jeg vet jeg vil savne han, han var jo tross alt kjæresten min i over et år. Ikke bare å glemme det.

Jeg tok farvel med eks'n en helga. Det ble tårevått, trist og fælt. Han strøyk meg på kinnet og fortalte at han kommer alltid til å være hos meg, i tankene. Han strøyk meg på kinnet, ga meg en klem før jeg satte meg i bilen og kjørte derfra med blikket hans etter meg.

Så nå er mitt liv som same over. Det har vært stormfult, altfor mange fester, altfor mye alkohol, altfor mye slosskamper og fyllebråk -og ting som er verre... Forstår ikke hvorfor jeg har klart det. Hvordan har jeg kunnet gjøre det.

Jeg føler meg som en filmfigur. En som rømmer fra en grusom verden, flykter av sted med tårer på kinnene.

Nå har jeg 200 mil foran meg i bilen. 200 mil vekk fra "krigens" bygd...Hjem til et nytt liv, blanke ark og ny start.

Men sorgen vil være med meg, den kan jeg ikke bare skru av...

Men blekere kan det bli med tiden, og det skal den...

Goodbye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Persille

Hva med å se på det som starten på noe nytt fremfor avslutningen på noe gammelt?

Det pleier å hjelpe :)

Og ellers; jeg synes du er tøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger nok et nytt miljø og ny kjæreste. Det livet du har levd hørtes slettes ikke bra ut. Sørg nå for at du får det mye bedre og hold deg unna alkoholen i fremtiden også.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...