Gå til innhold

Antipsykotika uten psykose


Gjest antipsykotika

Anbefalte innlegg

Gjest antipsykotika

Er det nødvendig å bruke antipsykotika hvis man ikke er psykotisk? Jeg lever riktignok ganske trygt nå uten stress. Har aldri vært psykotisk, men kan bli veldig redd og paranoid i forbindelse med jobb og prestasjoner. Bør jeg prøve det eller bør jeg la være? Sliter nok med vekten som det er, vil ikke bli større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker antipsykotika, er heller ikke psykotisk. Jeg bruker det fordi det er veldig egnet til å dempe angst og uro. Jeg har hatt stor nytte av det i 14 år nå og ønsker ikke å slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke psykotisk og har heller ikke vært det. Allikevel bruker jeg AP for å ha det "roligere" i hodet og, ikke minst, for søvn.

Noen kilo ekstra er en pris jeg nå er villig til å betale for den positive effekten jeg har av medisinen. Håper på å¨legge av meg noen av kiloene når jeg bare blir fysisk frisk nok til å bevege meg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke psykotisk og har heller ikke vært det. Allikevel bruker jeg AP for å ha det "roligere" i hodet og, ikke minst, for søvn.

Noen kilo ekstra er en pris jeg nå er villig til å betale for den positive effekten jeg har av medisinen. Håper på å¨legge av meg noen av kiloene når jeg bare blir fysisk frisk nok til å bevege meg mer.

Jeg er enig. Gikk vel opp et par kilo, men virkningen ga meg ro og tok bort angst. Vil heller føle meg rolig og litt rund, enn med tankekjør og slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer på d

Jeg bruker antipsykotika, er heller ikke psykotisk. Jeg bruker det fordi det er veldig egnet til å dempe angst og uro. Jeg har hatt stor nytte av det i 14 år nå og ønsker ikke å slutte med det.

Interessant. Har vurdert det selv, selv om jeg ikke er psykotisk. Hvor stor dose bruker du? Og hvilken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

Eg brukte AP mot tankekjør og følelsesmessig kaos. Det virka godt, men eg blei veldig trøtt av dei. Eg var ikkje psykotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant. Har vurdert det selv, selv om jeg ikke er psykotisk. Hvor stor dose bruker du? Og hvilken?

Så svaret ditt først nå :-)

Jeg bruker Trilafon (mange som ikke tåler den,jeg har aldri hatt problemer med den i det hele tatt). Jeg tar 8 mg hver kveld. Når jeg blir deprimert og syk om vinteren øker jeg til 16 mg, fungerer kjempebra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer på d

Så svaret ditt først nå :-)

Jeg bruker Trilafon (mange som ikke tåler den,jeg har aldri hatt problemer med den i det hele tatt). Jeg tar 8 mg hver kveld. Når jeg blir deprimert og syk om vinteren øker jeg til 16 mg, fungerer kjempebra !

Problemet mitt er at jeg sliter med å omgås folk. Jeg blir lett irritabel og tåler ikke for mye krav. Kanskje ap kan hjelpe mot det. Kan føle meg veldig kritisk og negativ til folk. Nesten fientlig. Jeg fungerer uten, men da lever jeg ganske isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg sliter med å omgås folk. Jeg blir lett irritabel og tåler ikke for mye krav. Kanskje ap kan hjelpe mot det. Kan føle meg veldig kritisk og negativ til folk. Nesten fientlig. Jeg fungerer uten, men da lever jeg ganske isolert.

Trilafon fungerer vel slik at den gjør en roligere innvendig,tar bort det meste av angsten.Vet ikke om den hjelper mot det å være irritabel og det å ha vanskeligheter med å omgås folk.

Jeg hadde store problemer med å omgås andre for noen år siden.Ble anspent og svettet voldsomt,snakket usammenhengende (pga angsten) osv.Tror Cipralexen har hjulpet meg veldig der,den skal være bra mot sosialfobi.Nå omgås jeg folk på en kjempefin måte,trives godt sammen med andre og svetter ikke eller noe.Så det er helt klart at både Trilafon og Cipralex har hjulpet meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...