Gå til innhold

Min 5 åring er som en mine......


waxo

Anbefalte innlegg

.....du ikke når du tråkker på han, og heller ikke konsekvensene :-)

Han er så sabla sinna for tiden, og det skal så lite til før han flyr i flint. Det er en del episoder iløpet av dagen, men de varer aldri lenge.

Mellom slagene er han bare så innmari god, glad og aktiv.

Og heldigvis er det lengre gode perioder enn sinne.

Vanlig at 5 åringen er ustabil?

Jeg blir jo litt svett kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er helt vanlig ja! Min 5-åring er likedann. Og flere av vennene... Puh, blir ganske svett innimellom jeg også, men tenker at dette er noe de skal gjennom, litt løsrivelse fra foreldrene før de skal begynne på skolen tenker jeg... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lærer på skolen der jeg jobber sa at det er trassår. De kommer med tre års mellomrom. Så hvis barna har sitt første trassår som toåringer får de det igjen da de er 5, 8, 11 osv... Dersom de får sitt første trassår som treåring får de det igjen når de blir 6, 9, 12 osv. Jeg vet ikke om det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Slik er jenta mi også.

Hun er fem år.

Og ALT er selvfølgelig min eller farens skyld.

Og hun har skremt lille bror på 8 mnd flere ganger med sine høye hyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lærer på skolen der jeg jobber sa at det er trassår. De kommer med tre års mellomrom. Så hvis barna har sitt første trassår som toåringer får de det igjen da de er 5, 8, 11 osv... Dersom de får sitt første trassår som treåring får de det igjen når de blir 6, 9, 12 osv. Jeg vet ikke om det er sant.

Mi jente begynte trassen da hun var tre år, og den har vart i tre år. Heldigvis har det siste året værte bedre enn de to første. Håper ikke hun hopper rett over i neste trassalder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjent ut

En lærer på skolen der jeg jobber sa at det er trassår. De kommer med tre års mellomrom. Så hvis barna har sitt første trassår som toåringer får de det igjen da de er 5, 8, 11 osv... Dersom de får sitt første trassår som treåring får de det igjen når de blir 6, 9, 12 osv. Jeg vet ikke om det er sant.

Hmmm.. det kan høres riktig ut med min sønn på 9 år. Han hadde trassperiode i 3 års alderen, 6 år og nå...... Grøss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lærer på skolen der jeg jobber sa at det er trassår. De kommer med tre års mellomrom. Så hvis barna har sitt første trassår som toåringer får de det igjen da de er 5, 8, 11 osv... Dersom de får sitt første trassår som treåring får de det igjen når de blir 6, 9, 12 osv. Jeg vet ikke om det er sant.

eh - og hva med de som har vært sånn siden toårsalderen - uten opphold... noen trøst til oss (hun er 7 nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente begynte trassen da hun var tre år, og den har vart i tre år. Heldigvis har det siste året værte bedre enn de to første. Håper ikke hun hopper rett over i neste trassalder!

Akkurat det opplever vi også. Jenta begynte å trasse da hun var ca 3 år og trasser fremdeles 5,5 år. "Den harmoniske 5-årsalderen" som det står om i bøkene har jeg ikke sett no' til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det opplever vi også. Jenta begynte å trasse da hun var ca 3 år og trasser fremdeles 5,5 år. "Den harmoniske 5-årsalderen" som det står om i bøkene har jeg ikke sett no' til!

Ikke jeg heller!

Eller det vil si - storebroren har stort sett vært harmonisk hele tiden, med unntak av en periode i to-treårsalderen, da han var litt sjalu på lillesøster + noen raserianfall 2-3 ganger i året i 3-6 års alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...