Gå til innhold

brenne til dvd


Gjest solslyng

Anbefalte innlegg

Gjest solslyng

Hei, noen som kan hjelpe meg å forklare hvordan jeg får brent til dvd,slik at jeg kan se film på andre dvd-spillere enn den på pcn. Har gjort det før med hell,men nå har jeg lastet ned noen episoder av en serie hvor tekst og bilder ligger i to ulike filer. Spørsmålet er da hvordan jeg får brent det over på dvd slik at både bilde, lyd OG subtitles blir med. Slik det er nå får jeg bare med filmen. skulle gjerne hatt med teksten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Har du sjekket at DVD-spilleren din støtter undertekster på divx-filer?

Navnet på filmen og undertekstfila må være det samme, f.eks. abcdef.avi og abcdef.srt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Som "petter smart" sier under, er det enkleste om din dvdspiller tar divx (står gjerne på fronten av spilleren). Da kan du bare brenne filene på en cd el. dvd avh. av størrelsen på filmen. Min ellers svært gode dvdspiller gjør det ikke, så jeg har samme "problem" iblant. Jeg bruker et lite program som heter Convertxtodvd. Her bestemmer jeg bare hvilken film jeg vil konvertere, og hvilken tekst som skal brukes. Og så lager programmet en mappe med den fulle filmen på harddisken min (fyller ca 4.7 GB pr film). Denne mappen legger jeg så inn som kilde til brenning av dvd i Nero burning rom. Aberet er at programmet jeg bruker koster penger (ca 40 $). Har søkt opp et lignende program via google som er gratis, men jeg har ikke testet dette!

Link til Convertxtodvd (produsentens hjemmeside):

http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Link til avi2dvd (gratis):

http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAvi2Dvd.html

Du får ha lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solslyng

Hei! Som "petter smart" sier under, er det enkleste om din dvdspiller tar divx (står gjerne på fronten av spilleren). Da kan du bare brenne filene på en cd el. dvd avh. av størrelsen på filmen. Min ellers svært gode dvdspiller gjør det ikke, så jeg har samme "problem" iblant. Jeg bruker et lite program som heter Convertxtodvd. Her bestemmer jeg bare hvilken film jeg vil konvertere, og hvilken tekst som skal brukes. Og så lager programmet en mappe med den fulle filmen på harddisken min (fyller ca 4.7 GB pr film). Denne mappen legger jeg så inn som kilde til brenning av dvd i Nero burning rom. Aberet er at programmet jeg bruker koster penger (ca 40 $). Har søkt opp et lignende program via google som er gratis, men jeg har ikke testet dette!

Link til Convertxtodvd (produsentens hjemmeside):

http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Link til avi2dvd (gratis):

http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAvi2Dvd.html

Du får ha lykke til!

Mvh

Takk for svar.

Vet ikke om jeg får til å forklare så godt hva jeg mener. Det jeg har lastet ned er dvdrip. Trodde den prossessen du beskriver at kjøpeprogrammet du har gjør(konverterer filmen til passende format) kunne gjøres i Nero?

Når jeg har lastet ned filmer hvor tekst og bilde ligger i samme fil må jeg jo også "omkode" materialet på en måte i Nero før det brennes til dvd, og da får jeg jo sett det på stue-dvdspilleren min.

Hehe, sikkert litt moro for dere datakyndige med disse spørsmålene, men sånn er livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solslyng

Har du sjekket at DVD-spilleren din støtter undertekster på divx-filer?

Navnet på filmen og undertekstfila må være det samme, f.eks. abcdef.avi og abcdef.srt

Takk, for svaret. Ja ser ut som filene har samme navn.

Det eksemplet du beskriver, der har jo filene forskjellig "etternavn", eller? Bokstavene bak punktumet altså. Må ikke de også være like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Takk, for svaret. Ja ser ut som filene har samme navn.

Det eksemplet du beskriver, der har jo filene forskjellig "etternavn", eller? Bokstavene bak punktumet altså. Må ikke de også være like?

Selve filmen er normalt *.avi mens undertekster er *.srt *.sub e.l.

De skal altså ikke ha samme etternavn. Det er uansett ikke mulig å ha to filer med samme navn i samme mappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...