Gå til innhold

Gå i begravelse til noen man ikke kjenner.

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Moren til en god venninnne er død - og jeg lurer på om jeg skal gå i begravelsen for å vise min støtte. Jeg kjente ikke moren, men har mye kontakt med min venninne.

Ville dere gått? Er det vanlig å gå på den måten?

Jeg vet jo at hun ikke vil ha tid/ork til å snakke med meg, men hun vil i allfall se at jeg bryr meg.

Skrevet

Klart du skal gå! Det er jo for å vise din venninne at hun og hennes sorg betyr noe for deg!

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg ville gått om jeg hadde anledning.

Husk, du angrer sjelden på at du møter i en begravelse, men du kan fort angre at du ikke gjorde det.

Skrevet

Jeg synes det er fint gjort om man går i begravelsen til venners foreldre, det viser at man bryr seg. Min beste venninne kom i min mors begravelse, ja hun var til og med i kirken i begravelsen til en venninne av meg som hun knapt hadde truffet. Det varmer veldig synes jeg.

Skrevet

Det er veldig koselig at folk bryr seg nok til å gå for å vise støtte. Så gå du, hun vil helt sikkert sette pris på det.

Skrevet

Ja, det er i hvert fall vanlig der jeg kommer fra. Jeg mener å huske mamma var i begravelsen til en kollegas forelder en gang. Både da farmoren og farfaren min døde kom flere av venninnene til kusina mi, og revisoren til faren min.

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det. Jeg var faktisk ikke i begravelsen til faren til kjæresten min heller, han syntes ikke det var naturlig siden jeg aldri hadde møtt ham.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det. Jeg var faktisk ikke i begravelsen til faren til kjæresten min heller, han syntes ikke det var naturlig siden jeg aldri hadde møtt ham.

Det syntes jeg ville vært veldig rart - dersom kjæresten min ikke skulle være med i en begravelse til en av mine foreldre, selv om de ikke hadde møttes...

Skrevet

Du var ikke i begravelsen til faren til kjæresten din? Hvor lenge hadde dere vært sammen da?

Skrevet

Det syntes jeg ville vært veldig rart - dersom kjæresten min ikke skulle være med i en begravelse til en av mine foreldre, selv om de ikke hadde møttes...

Enig, det hadde jeg blitt støtt og såret over.

Skrevet

Det var en merkelig tankegang - jeg hadde blitt såret om ikke kjæresten min ble med i begravelsen til mine foreldre, eller andre nære slektninger. I det minste for å vise sin støtte til meg.

Jeg får i begravelser til nære slektninger av venner, for å vise min støtte til de etterlatte, selv om jeg kanskje aldri har truffet vedkommende som er død.

Skrevet

Da sier du jo samtidig at du gjerne ville hatt ham med. Og klart jeg ville blitt med om han hadde ønsket det, men han så ikke noe poeng i det.

candyqueen_83
Skrevet

Enig.. Kjæresten min var med i begravelsen til bestemoren min selv om han ikke hadde møtt henne. Det var en stor støtte for meg at han var der.

fuji1365380447
Skrevet

Da sier du jo samtidig at du gjerne ville hatt ham med. Og klart jeg ville blitt med om han hadde ønsket det, men han så ikke noe poeng i det.

Fair nok.

Når jeg tenker meg om, så var jeg ikke med i begravelsen til min samboers eldgamle bestefar. Jeg hadde bare møtt ham en gang, og begravelsen var i en annen by(måtte fly), og jeg hadde nettopp født... Så kjæresten min sa at han syntes at det var best om jeg ble hjemme med babyen.

Alle situasjoner er forskjellige.

Skrevet

Det var en merkelig tankegang - jeg hadde blitt såret om ikke kjæresten min ble med i begravelsen til mine foreldre, eller andre nære slektninger. I det minste for å vise sin støtte til meg.

Jeg får i begravelser til nære slektninger av venner, for å vise min støtte til de etterlatte, selv om jeg kanskje aldri har truffet vedkommende som er død.

Men ville du blitt såret hvis kjæresten sa at du ikke trengte å bli med? Det var sånn det var. Han kunne jo ikke bli såret, siden det var han som ikke så noe poeng i at jeg ble med.

Jeg kunne godt ha blitt med, men det gjorde meg ikke noe å bli hjemme.

Skrevet

Jeg hadde blitt såret og skuffet da også, om min kjære sa til meg at han ikke ville ha meg med i en av sine foreldres begravelse fordi jeg ikke hadde rukket å treffe vedkommende. Jeg vil jo gjerne være tilstede for å støtte min kjære og vise min respekt for den avdøde som jeg ikke rakk å bli kjent med.

Skrevet

Jeg hadde blitt såret og skuffet da også, om min kjære sa til meg at han ikke ville ha meg med i en av sine foreldres begravelse fordi jeg ikke hadde rukket å treffe vedkommende. Jeg vil jo gjerne være tilstede for å støtte min kjære og vise min respekt for den avdøde som jeg ikke rakk å bli kjent med.

Jeg ville ha følt meg rimelig malplassert der, så jeg var bare glad til. Og noen støtte trengte han ikke.

Skrevet

Men ville du blitt såret hvis kjæresten sa at du ikke trengte å bli med? Det var sånn det var. Han kunne jo ikke bli såret, siden det var han som ikke så noe poeng i at jeg ble med.

Jeg kunne godt ha blitt med, men det gjorde meg ikke noe å bli hjemme.

Det spørs jo hvor "ivrig" du var på å være med i utgangspunktet det... Hvis du bevisst eller ubevisst ga inntrykk av at du liksom ikke hadde noe der å gjøre, så ville jo selvfølgelig ikke kjæresten din tvinge deg til det - ergo - du trenger ikke å være med (hvis du absolutt ikke vil). Jeg synes liksom ikke dette er et tema å diskutere engang jeg, man stiller i begravelsen til kjærestens nærmeste...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...