Gå til innhold

Huff jeg gruer meg til jobbintervjuet?


Gjest sykepleieren..............ja

Anbefalte innlegg

Gjest sykepleieren..............ja

Har søkt en sykepleierstilling på et psykiatrisk sykehus. Fikk i dag tlf om at jeg er innkalt til intervju og jeg burde være glad. Jeg kjenner jeg blir nervøs da jeg er nyutdannet og har ingen erfaring innenfor feltet. I intervjuet skulle det være med en sjefspsykolog, avdelingssykepleier, en fra fagforbundet, og en til. Jeg skjelver i bena bare ved tanken, og lurer på hva jeg skal gjøre? Hjelp…..føler meg så liten og uerfaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Du må huske at du er kaldt inn til intervju til tross for at du ikke har lang erfaring, og kommer rett fra skolen. Dermed forventes det heller ikke at du skal kunne alt. Jeg tror det er veldig vanlig innen de fleste yrker å føle seg liten og uerfaren når man kommer rett fra skolen. Prøv å tenke at de har valgt deg ut, sikkert blandt mange andre søkere. De likte DIN søknad, kanskje ser de etter andre ting enn erfaring, kanskje de ser etter personlig egnethet, eller noen andre kriterier. Det var iallefall noe med DIN søknad som gjorde at de ønsker å bli bedre kjent med deg. Husk at det er vanlig å være nervøs på intervjuer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Tenk gjennom hvorfor du søkte. Har du spesiell interesse i å jobbe innen psykiatri? Dette er en ting du _kan_ bli spurt om.

Videre er jeg enig med melmøll at du må huske du faktisk er UTVALGT blant søkere- til tross for at du er nyutdannet.

Kanskej de VIL ha nyutdannet person, som er fleksibel - men samtidig har mange nye tanker? Erfarne mennesker er jo ofte innkjørt i et eller annet vet du, og er kanskej litt låst i tankerekka i blant? Så kanksje de ØNSKER nytt og friskt blod som kan komme inn og se ting med nye øyne?